۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

حجت الاسلام جنتی نیا:

13 آبان از پرحادثه و پرخاطره ترین روزهای انقلاب است/ ترک محرمات پیام ماندگار کربلا

13 آبان از پرحادثه و پرخاطره ترین روزهای انقلاب است/ ترک محرمات پیام ماندگار کربلا

ساوه - خبرگزاری مهر: امام جمعه غرق آباد با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان ماه گفت: این روز از پرحادثه ترین و پرخاطره ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جنتی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر غرق آباد شهرستان ساوه در سخنانی افزود:  روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ،تبعید امام (ره)، کشتار دانش‌آموزان در جلوی دانشگاه تهران در رژیم گذشته و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 از جمله وقایع این روز  است.

وی اضافه کرد: اگر در سال 1358 سفارت آمریکا را لانه جاسوسی نامیدیم و جوانان دانشجو و دانش آموز و سایر اقشار مردم این لانه جاسوسی را تسخیر کردند امروز می بینیم که غربی ها خودشان گرفتار جاسوسی شدند.

وی ادامه داد: مشخص شدن جاسوسی بودن سفارت آمریکا برای اروپایی ها نشانگر این است که آمریکا به هم پیمانان خود نیز رحم نکرده و از آنها جاسوسی می‌کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان ماه گفت:این روز از پرحادثه ترین و پرخاطره ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ،تبعید امام (ره)، کشتار دانش‌آموزان در جلوی دانشگاه تهران در رژیم گذشته و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 از جمله وقایع این روز است.

وی با درخواست از عموم ملت ایران برای حضوری باشکوه در راهپیمایی این روز اظهار کرد: ملت ایران در 13 آبان به دشمن نشان خواهد داد که چه پایمردانه بر اصول انقلاب و عهدشان با امام (ره) و با رهبری در عرصه خواهند ماند.

تسلیت در پیش بودن ایام ماه محرم

حجت الاسلام جنتی نیا گفت:این روز از پرحادثه ترین و پرخاطره ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ،تبعید امام (ره)، کشتار دانش‌آموزان در جلوی دانشگاه تهران در رژیم گذشته و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 از جمله وقایع این روز است .

خطیب جمعه غرق آّباد در ادامه با اشاره به توهین یک روزنامه به ساحت قدسی امامت و ولایت گفت: متاسفانه شاهد بودیم نویسنده مطلبی با حرمت شکنی به امیرالمومنین (ع) و اهل بیت به اعتقادات مردم هجمه ای وارد کرد.

ترک محرمات پیام ماندگار کربلا و واقعه عاشورای حسینی است

امام جمعه غرق آباد همچنین با تسلیت در پیش بودن ایام ماه محرم گفت: در ایام ماه محرم  و صفر وظیفه همه روحانیان، شعرا و مداحان این است که در مقابله با بدعت‌ها و رفتارهای نامناسب در عزاداری‌ها آگاهی بخشی کنند تا حقیقت دین اسلام و مکتب واقعی حسینی نمایان شود.

وی بیان کرد: باید سعی شود در محافل عزاداری شور حسینی به شعور حسینی تبدیل شود و به گفته مقام معظم رهبری نباید محافل سبب رنجش دیگران شود.

حجت الاسلام جنتی نیا خاطر نشان کرد: ترک محرمات پیام ماندگار کربلا و واقعه عاشورای حسینی است چرا که یک شیعه واقعی حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) هرگز دنیای خود را با گناه، آلودگی و معاصی آلوده نمی‌کند.
 

کد خبر 2166883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha