۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۵۲

بالا:

بارقه های نبوغ نویسندگان جوان حیرت مرا برانگیخت

بارقه های نبوغ نویسندگان جوان حیرت مرا برانگیخت

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون بنیاد سینمایی فارابی گفت: در ابتدا به موفقیت نویسندگان مجموعه سرداران ایران خوش بین نبودم چرا که بسیاری از آنها نخستین کار جدی خود را در پیش رو داشتند اما بعدها بارقه های نبوغ نویسندگان جوان این مجموعه حیرت مرا برانگیخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجیدرضا بالا ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه 50 جلدی سرداران ایران و مناطق جنگی اظهار داشت: در ابتدا لازم است این نکته را ذکر کنم که در این مجموعه سردارانی جای دارند که با یک دشمن خارجی به مقابله برخاسته اند و به همین دلیل جای داستان سردارانی مانند ستارخان و باقرخان در این مجموعه خالی است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا به موفقیت مجموعه سرداران ایران و مناطق جنگی خوشبین نبودم چرا که بسیاری از نویسندگان این مجموعه کارهای نخست خود را پیش رو داشتند، تصریح داشت: اکنون اعتراف می کنم که پیش داوری من غلط بود و گرچه بسیاری از اعضای این مجموعه کار نخست خود را نوشته اند اما در برخی از این آثار بارقه های نبوغی مشاهده کردم که برایم شگفت آور بود.

معاون بنیاد سینمایی فارابی و کارشناس سینما با اشاره به اینکه درباره برخی از این سرداران تاکنون کتاب مستقلی وجود نداشته است، بیان داشت: شاید درباره برخی سرداران کتاب های متعددی موجود باشد که دسترسی به آنها نیز آسان است اما درباره سردارانی همچون آریوبرزن، سورنا و افراد دیگر تاکنون کتابی مستقل نداشته ایم که در این مجموعه به آنها پرداخته شده است.

وی ادامه داد: نویسندگان جوان برای نگارش بسیاری از این کتاب ها با توجه به کمبود منابع خود مجبور به تحقیق کردن بودند بنابراین نگارش این مجموعه ها، تنها نشان از علاقه آنها به این کار دارد چرا که می توان گفت دستمزدی متناسب با زحماتشان نیز دریافت نکردند.

 اجازه ندهیم نبوغ تجلی یافته نویسندگان جوانان خاموش شود

رضا بالا تاکید داشت: تجربه نشان داده است که هر نبوغی که سریع تجلی کرده است این توانایی را دارد که خیلی زود خاموش شود و بر همین مبنا این امکان وجود دارد که این نویسندگان با عدم حمایت مناسب از چرخه نویسندگی خارج و برای تأمین هزینه های زندگی خود به کارهای دیگری بپردازند.

وی گفت: موفقیت یک نویسنده بستگی تامی به ممارست در امر نویسندگی و تمرین دارد ضمن اینکه لازم است وی در جریان مباحث روز دنیا باشد تا بتواند کاری خلاقانه در سطح ملی و حتی بین المللی بیافریند.

معاون بنیاد سینمایی فارابی و کارشناس سینما با تاکید بر اینکه مطابق قانون طلایی 10 درصد، حداقل سه نفر از این 35 نویسنده در 20 تا 30 سال آینده جزو مفاخر داستان نویسی ایران و جهان می شوند، ابراز داشت: در طول این مدت این افراد نیازمند حمایت اخلاقی، اجتماعی و تأمین امکانات مناسب هستند که افراد مسئول در این زمینه باید به آنها توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: البته من معتقدم در آینده بیش از 10 درصد این جمع را در میان نویسندگان موفق آینده خواهیم دید به گونه ای که تمام کشور و حتی دنیا نیز به آنها افتخار می کنند و من نیز امیدوارم در 20 سال آینده نیز حضور داشته باشم و افتخارات بزرگ این نویسندگان جوان و دیگر افراد را برای کشور و شهر اصفهان به چشم ببینم.

کد خبر 2166908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha