۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۱۳

گزارش مهر/

تردید مسافران در تردد با قطار شهری مشهد/ مسئولان مترو: جای نگرانی نیست

تردید مسافران در تردد با قطار شهری مشهد/ مسئولان مترو: جای نگرانی نیست

مشهد - خبرگزاری مهر: در حالی مسئولان شرکت قطار شهری مشهد اطمینان می‌دهند که ایمنی، سرعت و راحتی مسافران، از شاخص‌های سیستم ریلی در جابه‌جایی مسافران است، هفته‌ گذشته شنیدن صدای غیرمتعارف و لرزش در واگن‌های قطار در دل مسافران تردید ایجاد کرد، البته مسئولان اعلام کرده‌اند با گذشت 34 ماه از بهره برداری از خط یک، حادثه‌ای رخ نداده و نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، درپی گزارش تعدادی ازمسافران و دل نگرانی شهروندان از شنیدن صدای غیر متعارف در واگن قطار شهری مشهد و سپس اطلاع رسانی به این شرکت عیب بوجود آمده در واگن ها برطرف شد و در پی آن سخنگوی قطار شهری با تاکید بر سه شاخص ایمنی، سرعت و راحتی مسافران در قطار شهری از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی با اطلاع رسانی به موقع به سامانه‌ها و تلفن‌های این شرکت، در افزایش عمر خدمات دهی و کیفیت و ایمنی در خدمات مسئولان قطار شهری سهیم باشند.

سکوت واگن ها متعارف؛ لرزش و صدا غیر متعارف

سخنگوی شرکت قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ایجاد سرو صدا در واگن‌های قطار شهری مشهد اینگونه اظهار نظر می‌کند: قاعده بر این است که قطار های شهری بدون هیچ لرزش، صدا و حرکات نامتعارفی سرویس‌دهی کنند.

جواد حمیدزاده تاکید می‌کند: اگر احتمالا ترمز بیجا، صدای ناهنجار و لرزش در واگن‌ها اتفاق بیفتد ناشی از پیدا شدن مشکلی در قطار است.

راهبران قطار از معایب سیستمی آگاهند

وی ادامه می‌دهد: راهبران قطار شهری که هدایت‌کننده قطار هستند و مردم آنها را در جلوی قطار مشاهده می‌کنند بعضی از معایب قطار را از طریق سیستم‌هایی که در مقابلشان قرار دارد متوجه می‌شوند.

حمیدزاده می‌افزاید: بخشی از مشکلات که ممکن است در درون واگن‌های قطار ایجاد شود به راهبران منتقل نمی‌شود که در این مواقع مسافران باید از طریق سامانه‌های قطار شهری، تلفن‌های روابط عمومی یا سامانه پیام کوتاه به مجموعه این شرکت اطلاع دهند.

این کارشناس قطار شهری مشهد در توضیح گزارش شهروندان مبنی‌بر ایجاد صدا در یکی از واگن ها می‌گوید: اخیرا این اتفاق افتاد و در یکی از ایستگاه‌ها با تماس یکی از شهروندان مسوولان فنی قطار متوجه شدند که درکاندیشن های قطار مشکلی ایجاد شده است.

وی ادامه می‌دهد: با خارج کردن واگن از خط و بررسی میدانی عیب بلبرینگ‌های قطار برطرف شد و به این صورت از ایجاد عیب‌های دیگر و  افزایش خسارت به واگن نیز جلوگیری شد.

حمیدزاده با بیان اینکه احتمال تکرار این موضوع  باز هم هست، می‌گوید: همکاری مسافران قطار با مجموعه قطار شهری مشهد سبب می‌شود که با رسیدگی به موقع و رفع نقص عمر سرویس دهی واگن ها را افزایش دهیم.

اطمینان از ایمنی در قطار شهری

وی در خصوص ایمنی در قطار شهری مشهد اطمینان می دهد و می گوید: از پارامترهای مهم که در این شرکت داریم سه شاخص ایمنی، سرعت و راحتی مسافران است.

سخنگوی قطار شهری می‌گوید: این سه خصوصیت است که سیستم ریلی را از سایر سیستم های حمل و نقل درون شهری متفاوت می کند.

وی در توضیح سیستم‌های ایمنی قطار می‌گوید: سیستمی به نام " ای‌،تی،پی" در قطارها داریم که کنترل‌کننده است و از برخورد قطار با دیگر قطارها در مسیر حرکتش جلوگیری می‌کند.

حمیدزاده می‌گوید: در سکوهای شمالی و جنوبی دکمه‌هایی پیش‌بینی شده که اگر فرد یا وسیله ای روی ریل قرار گرفت، سکوبان و یا مسافران حاضر با فشردن آن از ورود قطار جلوگیری می کنند و به اینگونه  قطار با مانع برخورد نخواهد کرد.

وی یادآور می شود: افتخار این مجموعه این است که تا کنون حادثه ای منجر به زخمی شدن یا فوت کسی نداشته است که نشان از ایمنی است.

سیستم ریلی درون شهری، سرمایه ملی

برهیچ کس پوشیده نیست که ترافیک، آلودگی هوا و افزایش جمعیت در کلان شهر مشهد ضرورت توجه به توسعه حمل و نقل عمومی را آشکار می‌کند و در این میان سیستم ریلی به عنوان یک سرمایه ملی و شهری از گزینه‌هایی است که در راستای نگهداری و حفظ آن، همکاری و توجه شهروندان نیز ضروری است و همچنین سرعت، ایمنی و عدم آلایندگی این وسیله حمل و نقل سبب می‌شود تا مسئولان شهری هرچه بیشتر به توسعه آن اهتمام ورزند.

.................................

گزارش: زهره رنگ آمیز

کد خبر 2167745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha