۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱

میرزایی در گفتگو با مهر:

ساعت سرویس دهی مترو افزایش نخواهد داشت/ توسعه قطار شهری مشهد سرعت می‌گیرد

ساعت سرویس دهی مترو افزایش نخواهد داشت/ توسعه قطار شهری مشهد سرعت می‌گیرد

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: به علت اجرای شبانه عملیات ایستگاه پرواز و فرودگاه در خط یک افزایش ساعات خدمات‌دهی در شب‌های محرم مقدور نیست.

ابوالفضل میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ساعت نه و نیم پایان سرویس دهی قطار شهری مشهد است که به  این علت که ساخت 10 کیلومتر از ایستگاه غدیر تا فرودگاه هاشمی نژاد باقی مانده و ضرورت دارد تا شبکه برق سریع را تقویت کنیم این عملیات شبانه در داخل تونل ها و با قطع برق انجام می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با اتمام خط یک قطار شهری ساعت خدمت رسانی تا یازده شب افزایش یابد که این امر در سال 94 محقق می شود.

میرزایی بیان کرد: تا پایان سال 93 بخش توسعه ای خط یک قطار شهری مشهد که شامل دو ایستگاه پرواز و فرودگاه است به بهره برداری می رسد.

تاکید شهردار بر توسعه قطار شهری مشهد است

وی با اشاره به بازدید شهردار مشهد از مجموعه قطار شهری افزود: مرتضوی نیز تاکید دارد که توسعه قطار شهری از اولویت های کلان شهر مشهد است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد مصمم است تا با تخصیص اعتبار لازم سرعت اجرای عملیات خط دوم قطار شهری و بخش توسعه ای خط یک را افزایش دهد.

شورای چهارم  مشهد بر سرعت بخشی به فعالیت های اجرایی مترو

مدیر عامل شرکت بهره بداری قطار شهری مشهد همچنین بر عزم شورای چهارم  مشهد بر سرعت بخشی به فعالیت های اجرایی این مجموعه  تاکید کرد و گفت: مصوبات اخیر نشان از اهتمام شورا در تامین مالی و جلوگیری از رکود در این پروژه ملی دارد.

وی با بیان اینکه فعلا بهای خدمات در این شرکت افزایشی ندارد توضیح داد: اینکه نرخ بهای خدمات در مترو تهران از مشهد پایین تر است به این علت است که روزانه دو میلیون مسافر در این شهر از طریق این سیستم جابه جا می شوند و قیمت تمام شده را برای این شرکت کاهش می دهد.

وی یادآور می شود: در مشهد روزانه 100 هزار جابه جایی مسافر از طریق قطار شهری داریم که بهای تمام شده برای هر مسافر 2500 تومان است و با این وجود که بر طبق قانون باید یک سوم بها اخذ شود اما یک پنجم و معادل 500 تومان را مسافران می پردازند.

وی تاکید کرد: با افزایش زمان بهره برداری از قطار ها و افزایش تعداد مسافران به تدریج قیمت تمام شده کاهش و بهای خدمات نیز کمتر می شود.

میرزایی در خصوص اعتبارات قطار شهری مشهد نیز یادآور شد: قرار بر این بود که 200 میلیارد تومان از دولت و 200 میلیارد تومان از طریق شهرداری تامین منابع داشته باشیم که سهمی از دولت دریافت نکردیم و شهرداری مشهد نیز 30 میلیارد تومان پرداخته است.

کد خبر 2167820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha