۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰

وقتی از آسمان مصیبت می‌بارد

وقتی از آسمان مصیبت می‌بارد

چه می‌شود کرد؟ گاهی از آسمان به جای باران، مصیبت می‌بارد. باید دید پنی، شخصیت اصلی داستان «سکه‌ای از آسمان» چگونه با این همه دردسر کنار می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، جنیفر ال. هالم، نویسنده کتاب «سکه‌ای از آسمان» در سال 1968 در آمریکا به دنیا آمده و پس از تحصیل در کالج دیکینسون پنسیلوانیا در تلویزیون مشغول به کار می‌شود و بعد از آن به نویسندگی روی می‌آورد. او تاکنون بیش از 35 کتاب نوشته که بیشتر آنها در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار دارند. رمان‌های او تاکنون سه بار موفق به دریافت دیپلم افتخار نیوبری شده‌اند.

داستان «سکه‌ای از آسمان» که در سال 2007، جایزه نیوبری را از آن خود کرد، ماجرای تابستان سال 1953 را روایت می‌کند. اصلاً داستان در آن زمان و آن سال اتفاق می‌افتد؛ تابستان سالی که برای پنی، دختر 11 ساله، پر از چیزهای غافلگیرکننده و ناخوشایند است. او در رویای تابستانی سرشار از بستنی خامه‌ای و شنا و بیس‌بال به سر می‌برد، اما اوضاع به دلخواه پنی پیش نمی‌رود.

خانواده پنی باهم حرف نمی‌زنند. عمویش در اتومبیل زندگی می‌کند. مادربزرگش تا حرفی درباره پدر پنی، پسرش به میان می‌آید، شروع به گریه می‌کند. از همه بدتر این‌که مادر پنی می‌خواهد با یک شیرفروش ازدواج کند.

چه می‌شود کرد؟ گاهی از آسمان به جای باران، مصیبت می‌بارد. باید دید پنی چگونه با این همه دردسر کنار می‌آید.

«سکه‌ای از آسمان» را شهلا انتظاریان ترجمه و نشر افق در 2200 نسخه و به قیمت 12 هزار تومان منتشر کرده است. داستانی که با آن از آسمان، سکه می‌بارد. آری «مگر نمی‌دانی که در دل هر ابر آسمان، سکه‌هایی پنهان است!؛ بدان که برای ستاندن بهترین‌ها به رگبار نیاز داری، پس وقتی صدای رعد و برق می‌شنوی، زیر درختی پناه مگیر؛ زیرا برای تو و من از آسمان، سکه می‌بارد!»

کد خبر 2167834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha