۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

تجلیل از برندگان ایرانی جشنواره ABU/ انتظار نداشتیم در فرودگاه گل‌گردنمان بیندازند

تجلیل از برندگان ایرانی جشنواره ABU/ انتظار نداشتیم در فرودگاه گل‌گردنمان بیندازند

مهران دوستی که برنامه او به همراه یک برنامه دیگر در جشنواره ABU رکورد زده است، تاکید کرد انتظار نداشته در فرودگاه گل گردنش بیندازند اما باید قدر آدم ها دانسته و به آنها احترام گذاشته شود.

به  گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره ABU صبح امروز یکشنبه 12 آبان با حضور محمد حسین صوفی معاون صدا، بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان و تنی چند از مدیران و برنامه‌سازان و اهالی رسانه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

سعید معدن‌کن مدیر گروه جامعه رادیو جوان که برنامه کافه رادیو از این گروه حایز رتبه شده است، گفت: در تاریخ 54 ساله جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه نخستین‌بار است که یک شبکه رادیویی 2 جایزه را از آن خود می‌کند.

بهروز رضوی‌نژاد دبیر جشنواره های داخلی و بین المللی معاونت صدا نیز اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه را دارای بیش از 52 عضو خواند که به تازگی دانشکده صدا و سیما و موسسه سروش هم در آن عضو شده اند و اظهار امیدواری کرد شبکه جوان هم با این موفقیت بتواند در آن عضو شود.

وی افزود: این اتفاق بسیار بزرگی است که از 6 جایزه این جشنواره 2 جایزه به شبکه رادیو جوان برسد و شرایطی فراهم شد که برنامه‌سازان بدون دغدغه برنامه ای ارائه دهند که در سطح بین الملل جایزه بگیرد.

معدن‌کن نیز که در بخش مستند جزو داوران بود به رادیو جبهه اشاره کرد که مهران دوستی، نظام اسلامی و خدابخش در آن بودند.

در ادامه شاه رضایی تهیه‌کننده کافه رادیو نیز در سخنانی در خصوص این برنامه روتین، توضیح داد: من ریمیکسی از برنامه را به جشنواره فرستادم. برنامه ما یک ماهی می شود که شبها روی آنتن می رود در حالیکه پیش از آن عصر پخش می شد.

دوستی نیز به فضای جدیدی اشاره کرد که به گفته رادیو فردا با کافه رادیو در رادیوهای ایران رخ داده و اظهار کرد: ما "رادیو من" را راه‌اندازی کردیم. "رادیو ما" سال‌هاست که در جهان ورافتاده و افراد برای شنیدن صدای شما کارت می‌خرند و شما را شارژ می‌کنند. دیگر اینطور نیست که مخاطبان آیتم‌های مختلفی را در یک برنامه گوش کنند بلکه آنها دنبال کاراکتر گوینده هستند.

گوینده برنامه شخصیت‌محور کافه رادیو ادامه داد: ما انتظار نداشتیم در فرودگاه منتظر ما باشند و گل گردنمان بیندازند، اما اینکه بعد از 54 سال فعالیت ABU رادیو جوان دو جایزه و دو تقدیر را از آن خود کرده، اهمیت دارد. ما باید قدر آدم ها را بدانیم و به آنها احترام بگذاریم.

در ادامه یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و جوان رادیو جوان نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص دیگر برنامه برنده شده رادیو جوان به عنوان "ما بازیگریم" پرداخت و عباس پیری تهیه‌کننده این برنامه نیز در سخنانی گفت: این اثر یک سال و نیم می شود که در رادیو جوان پخش می شود. من همواره کارم را خیلی جدی می گیرم و برنامه 5 دقیقه‌ای یا طولانی‌تر و روتین برایم فرقی نمی‌کند.

مریم نشیبا گوینده پیشکسوت که "شب به خیر کوچولو" او را اکثر ایرانی ها می شناسند در ادامه در این مراسم حاضر شد و در حالیکه سخنان خود را مثل همیشه با عبارت "به نام خاتم‌کار بال پروانه‌ها" آغاز می‌کرد، گفت: در شرایطی که ایران در تحریم به سر می برد حضور هنرمندان ایرانی و ارائه فعالیت‌هایشان در این جشنواره‌ها نشان می دهد ما همیشه پابرجا و استوار خواهیم بود. زنده باد مردم ایران، جاوید ایران.

صوفی معاون صدا نیز در این مراسم گفت: رادیو در دو سال گذشته به اوج و بلوغ و پختگی رسیده است. ما به توسعه شبکه های رادیویی اقدام کرده ایم و تنوع برنامه ها به افزایش مخاطبان کمک کرده‌است.

وی رادیو را رسانه ای بی بدیل خواند و افزود: ما هر سال در ABU حضور پررنگ داریم و امسال پررنگ تر بودیم. این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند و باید این جایگاه را حفظ کنیم.

در پایان مراسم نیز احمدپور برگزیده شدن دو اثر از رادیو جوان را عاملی برای ایجاد رقابت بین برنامه‌سازان دانست و تصریح کرد: اینکه 2 تا از برنامه‌های روتین ما حائز رتبه شده‌اند نشان می‌دهد دوستان ما صرفا برای جشنواره کار نمی‌کنند.

این مراسم با تقدیر از برگزیدگان جشنواره ABU به پایان رسید.

کد خبر 2167974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha