۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱

جشنواره سیزدهم رادیو میزبان مهمانانی از سراسر جهان

جشنواره سیزدهم رادیو میزبان مهمانانی از سراسر جهان

معاون سیما اعلام کرد سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا میزبان مدیران رادیوهای كشورهای چین و پاكستان و مهمانانی از اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) و اروپا (EBU) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی با اشاره به جایگاه مناسب جشنواره بین المللی صدا در رسانه‌های خارجی گفت: این جشنواره با رویکرد بین المللی و کاملاعلمی و کاربردی در حوزه رادیو برگزار می‌شود و پژوهشگرانی از سراسر جهان مقالات خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند و دستاوردهای رسان‌ ای ایران نیز در این جشنواره عرضه می‌شود.

وی با اشاره به مهمانان خارجی شركت كننده در جشنواره امسال گفت: در دوره‌های گذشته برنامه سازان خوبی از کشورهای آسیا، اقیانوسیه (ABU) و اروپا (EBU) آثارشان را به جشنواره رادیو ارسال کردند اما در این دوره پذیرای مهمانانی از کشورهای مختلف هستیم.

معاون صدا تأکید کرد: تاکنون اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه و اروپا برای شرکت در سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیران و برنامه سازان این اتحادیه در جشنواره حضور خواهند داشت. در مجموع این دوره از جشنواره رادیو باشکوه تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود و یکی ازاین دلایل امکان حضور متعدد برنامه سازان داخلی و خارجی است؛ همچنین مدیران رادیوهای کشورهایی مثل چین و پاکستان هم حضور خواهند داشت.

صوفی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه برگزاری این جشنواره تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای دانش نظری و عملی برنامه سازان و همچنین برگزاری نشست‌های گوناگون تخصصی با حضور و سخنرانی مقامات ارشد سازمان در زمینه موضوعات علمی و رسانه‌ای از برنامه‌های ویژه این دوره اجلاس رادیو است.

معاون صدا ارتقای سطح برنامه سازی را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح برنامه سازی با قالب‌ها و استانداردهای جهانی یکی از اهداف جشنواره سیزدهم و پنجمین اجلاس جهانی صدا است که در کنار آن شبکه‌های رادیویی حوزه معاونت صدا در عرصه بین المللی معرفی می‌شوند و فرصت تعامل با رادیوهای جهان نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 2237397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha