۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷

دکتر قراخانلو در گفتگو با مهر:

امیدوارم همایش علم و فوتبال دستاورد خوبی داشته باشد/ سهم فوتبالی‌ها بیشتر از دانشگاهیان است

امیدوارم همایش علم و فوتبال دستاورد خوبی داشته باشد/ سهم فوتبالی‌ها بیشتر از دانشگاهیان است

دبیر علمی همایش علم و فوتبال با تاکید بر اینکه در همایش یاد شده بیشترین سهم را فوتبالی‌ها خواهند داشت و بخش اندکی در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد، گفت: امیدوارم در پایان این کنگره به دستاوردهای خوبی برای فوتبال کشور دست پیدا کنیم.

دکتر رضا قراخانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح برگزاری همایش علم و فوتبال خاطرنشان کرد: کنگره علم و فوتبال برای دومین بار برگزار می‌شود که هدف اصلی آن تقویت جنبه‌های علمی فوتبال است. امروزه تعاریف زیادی درباره فوتبال داریم که یکی از این تعاریف علمی بودن فوتبال است که واقعیت دارد. هم از نظر روحی، بدنی، تکنیکی و تاکتیکی و هم در بخش مدیریت فوتبال این موضوع حاکم است و برای ارتباط بین افراد علمی و فوتبالی این همایش را برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هدف دیگر آن جنبه های بین‌المللی است. هم AFC و هم فیفا برگزاری این کنگره را یک نقطه مثبت تلقی کرده‌اند. ما شاهد این هستیم که سپ بلاتر و شیخ سلمان روسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پیام روشنی را برای این همایش داشته‌اند. ضمن اینکه در دنیا می‌توانیم دلایل موثری برای فوتبال پیدا کنیم که به پیشرفت علمی آن باز می‌گردد.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در این باره اضافه کرد: ما ترکیبی از افراد علمی و دانشگاهی و آنها که کاملا فوتبالی هستند را در کنار یکدیگر خواهیم داشت و از ابتدا نیز رویه ما به این شکل بوده که افرادی که علمی و دانشگاهی هستند، را در چند مبحث به کار گیریم.

قراخانلو همچنین درباره مباحثی که در این کنگره مطرح می‌شوند تصریح کرد: ما بحث مدیریت باشگاه‌ها را داریم. در بحث‌های توسعه فوتبال پایه، روانشناسی فوتبال، مهارت ذهنی، گروه مربیگری موفق، پزشکی فوتبال و گروه تمرین و بدنسازی فوتبال در این کنگره بحث خواهیم داشت که هفت مهمان خارجی در این باره سخنرانی دارند.

وی تاکید کرد: در این همایش کمترین سهم را به دانشگاهیان داده‌ایم و بقیه فوتبالی هستند. از مربیانی که در فوتبال هستند، مدیران باشگاههای رده‌های مختلف و روانشناسان و پزشکان این حوزه نیز دعوت شده تا در این همایش حاضر شوند که البته تنها شنونده نیستند و به بحث خواهند پرداخت.

دبیر علمی کنگره علم و فوتبال با اشاره به مقالاتی که به این کنگره ارسال شده است، گفت: امیدوارم که در پایان این کنگره دستاوردهای خوبی داشته باشیم و اینطور نخواهد بود که کنگره را به حال خود رها کنیم. تمام تلاش ما این است که بیشترین استفاده را از این کنگره علمی و فوتبالی ببریم.

کد خبر 2168780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha