۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

آصفری:

دیوار بی اعتمادی تنها با عمل آمریکایی ها شکسته می شود

دیوار بی اعتمادی تنها با عمل آمریکایی ها شکسته می شود

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه آمریکا باید از برخی اعمال خصمانه خود دست بردارد، گفت: تنها در این صورت است که دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا شکسته می شود.

محمد حسن آصفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر افزود: موضوع دشمنی آمریکا با ایران به قبل از کودتای 28 مرداد و حمایت بی چون و چرای آمریکایی ها از حکومت شاه برمی گردد.

وی ادامه داد: آمریکاییها با خیانت به ملت ایران نفوذ خود را گسترش دادند و بعد از کودتای 28 مرداد نیز با ایجاد و تصویب قانون 7 ماده ای تسلط خود را تثبیت کردند.

آصفری با بیان اینکه دشمنی امریکا با ایران بعد از انقلاب ایران نیز ادامه پیدا کرد، اظهار داشت: خط مشی آمریکا این بود که جلوی پیروزی انقلاب اسلامی را بگیرد و حمایت از طاغوت را سرلوحه اعمال خود کرد و اقداماتی از قبیل محدودکردن ایران در کسب ارز، مقابله با برنامه های اقتصادی و حمایت ار رژیم بعثی صدام، ممانعت از راه اندازی نیروگاه بوشهر و تصویب بودجه کلان در کنگره امریکا برای راه اندازی رادیو فردا برای براندازی نظام و... را انجام داد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز آمریکا تلاش می کند جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، خاطرنشان کرد: امریکا در حقیقت مخالف پیشرفت ایران و دستیابی به دانش های نوین و انرژی هسته ای است.

در وهله اول آمریکا دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کند

آصفری ادامه داد: با این اعمال و بی اعتمادی هایی که ملت ایران به امریکا دارند باید در وهله اول آمریکا دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کند و تحریمهای یکجانبه را بردارد تا بخشی از این دیوار بی اعتمادی برداشته شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره کنندگان را سازش کار ندانید اظهارداشت: با اینهمه، قدمهایی از سوی ایران برای آغاز مذاکره برداشته شده که ما هم از تیم مذاکره کننده و اقداماتشان دفاع می کنیم.

آصفری ضمن بیان این مطلب که امریکایی ها باید به جنگ روانی و تبلیغات سوء علیه ایران پایان بدهند، تصریح کرد: مردم با دانستن این موضوعات امروز 13 آبان ماه علیه استکبار ستیزی فریاد می زنند.

کد خبر 2168879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha