۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۴۳

نقدی در اختتامیه کنگره شعر مقاومت:

رسالت شعرا پرده‌برداری از تزویر دشمن است/دست شیعه و سنی را می‌بوسم

رسالت شعرا پرده‌برداری از تزویر دشمن است/دست شیعه و سنی را می‌بوسم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه کنگره شعر مقاومت بین‌الملل گفت: رسالت امروز شعرای مقاومت، پرده‌برداری از سلاح تزویر دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی عصر امروز دوشنبه 13 آبان در سالن سعدی مجموعه برج میلاد تهران برگزار شد.

بهروز اثباتی دبیر این کنگره در ابتدای این برنامه گفت: پس از اتمام سومین کنگره در کرمانشاه، ستاد برگزاری کنگره حفظ شد و توانستیم کمیته علمی را به حضور اعضایی از لبنان، مصر و یمن مزین کنیم که حضور این افراد به کمیته علمی کنگره، وجهه بین‌المللی داد. سپس توانستیم حرکت‌های رسانه‌ای را گسترش بدهیم و ارتباط بیشتری با نظام‌های شعری برقرار کنیم که این فعالیت‌ها باعث شد چهارمین کنگره فراتر از آن‌چه فکر می‌کردیم، برگزار شود. دیروز با یکی از مهمانان خارجی کنگره شوخی می‌کردم و گفتم باید به جای شاعران، تعداد زیادی سرباز دعوت می‌کردیم. ایشان در جواب گفت: ما همه سرباز انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: در این دوره از کنگره بیش از 30 نفر از 24 کشور مختلف از جمله کشورهای اسلامی و بعضا غیراسلامی مانند ارمنستان، شوروی و هندوستان حضور داشتند. امروز چند کشور هم اعلام آمادگی کردند تا دوره بعدی کنگره در کشور آن‌ها برگزار شود. یمن، موریتانی و لبنان از جمله این کشورها بودند. امیداوریم این راه همچنان ادامه داشته باشد.

در ادامه سردار علیرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بدون شک، شعر و مقاومت انس دیرینه‌ای دارند. هرچند در تاریخ اشعار مدح سلاطین کم نیست اما آن‌چه بر زبان مردم جاری بوده و هست، آن بخشی از شعر است که برای آزادگی سروده شده است. خوشا به حال شاعرانی که این توفیق را داشته‌اند که برای مردم و آزادگی شعر بگویند. در جایی که یک طرف ظلم و در ظرف دیگر مردمی با دستان خالی هستند، آن‌چه موجب غلبه مردم می‌شود، آزادگی است. شعر یک استنباط معنوی است که به رزمنده و مجاهد در میدان، روحیه و انگیزه می‌دهد پس باید آن را پاس داشت.

وی افزود: امروز رسالت شعرای ما در عرصه مقاومت، مضاعف است. شعر گفتن علاوه بر روحیه دادن به مجاهدان، یک جهاد مضاعف است چون امروز ابزارهای نظامی دشمن شکست خورده و در اقتصاد ورشکسته است. دشمن در همه جبهه‌ها خلع سلاح شده و رو به سلاح تزویر آورده است. امروز بزرگ‌ترین سلاح دشمن، تزویر است و بیشترین استفاده از آن توسط رسانه‌ها انجام می‌شود. اگر رسانه را از آمریکا بگیرید، چیزی به جز یک لاشه و جسد باقی نمی‌ماند. فقط به همت رسانه‌های صهیونیستی است که از این لاشه متعفن و قدرت پوشالی، نمایی قدرتمند به مردم دنیا نشان داده می‌شود. همین تصویر است که مردم را می‌ترساند و آن‌ها را در استعمار نگه می‌دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به واسطه تزویر است که می‌توانند بین ما تفرقه بیاندازند و حکومت کنند. این‌جاست که نقش شعرای ما بیش از گذشته مشخص می‌شود. در این جای کار، شاعران علاوه بر روحیه دادن، به مردم بصیرت می‌دهند و پرده‌برداری از نیرنگ و تزویر دشمن از رسالت‌های آن‌هاست. شعرا باید به وحدت و یکپارچگی ما کمک کنند. من به عنوان یک بسیجی و نماینده بسیجیان ایران اسلامی، دست همه مسلمانان از شیعه و سنی را می‌بوسم و از همه می‌خواهم ندای وحدت ملت مسلمان ایران را به همه جا برساند. دشمن این روزها آخرین نفس‌ها را می‌کشد و ذلیل و ناتوان شده است. قدری وحدت و هوشیاری لازم است تا دشمن از پا دربیاید.

نقدی گفت: امروز شیعه را به نام سنی و سنی را به نام شیعه می‌کشند. ما هم به ازای هر کشتار باید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم. دو رکنی که می‌تواند ما را به پیروزی برساند، یکپارچگی و وحدت و دیگری پایداری و مقاومت است. آمریکا امروز 17 هزار میلیارد بدهکار است؛ ارتشش ورشکسته شده و از درون اجتماع نیز دچار پاشیدگی شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت:‌ مقام معظم رهبری روز گذشته در سخنرانی خود، جایی برای حرف زدن باقی نگذاشتند و شاید بهتر است خطیبان و سخنران‌ها تا مدتی سخنرانی نکنند و همین جملات را مرور کنند.  دیروز به یکی از دوستان می‌گفتم خوب است به آمریکا گرگ پیر استعمار بگوییم، همان‌طور که به انگلیس صفت روباه اطلاق می‌شود. آن دوست گفت نه همان شیطان بزرگ خوب است. یکی از دوستان بسیجی به نام ابوذر همه صفاتی که امام خمینی برای آمریکا برشمردند، جمع‌آوری کرده است. امام خمینی(ره) 3 هزار و 500 مرتبه نام آمریکا را به زشتی بردند.

نقدی در ادامه به شعری که با توجه به این صفات سروده شده بود، پرداخت.

رونمایی از کتاب‌های چاپ شده این دوره از کنگره با عناوین «حنجره‌های شعله‌ور»، «با واژه در سنگر»، «حنجره‌های بیدار»، «خندیدن با لبان زخم» و «درخت آتش» آخرین بخش این برنامه بود.

کد خبر 2169307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha