۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۹

بازتاب عاشورا در داستان‌های ایرانی بررسی می‌شود

بازتاب عاشورا در داستان‌های ایرانی بررسی می‌شود

در اولین شب از دوره دوم شب‌های داستان برج میلاد، پنج نویسنده به داستان‌خوانی و بررسی موضوع عاشورا در ادبیات داستانی ایران می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده رمان «محمد (ص)» یکی از مهمانان برنامه 26 آبان شب‌های داستان است که در برج میلاد برگزار می‌شود. از او تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب رمان، مجموعه‌ داستان، داستان‌های کودک و نوجوان و پژوهش منتشر شده که از میان آنها می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «ريشه در اعماق، معماي مسيح، چته‌ها، جشن گندم، مرواريد ری، شش تن يك فرياد، كميل، نيكوتر از طلا، عمو جان عباس و سال‌هاي بنفش اشكانه». از حسن‌بیگی كتاب «ريشه در اعماق» به‌عنوان اثر برگزيده 20 سال داستان‌نويسي انقلاب و دفاع مقدس انتخاب و کتاب «غنچه بر قالی» نیز در سال 2000 میلادی به کتابخانه‌ ملی مونیخ آلمان معرفی شده است.

مصطفی جمشیدی که کتاب‌های «سونات عدن، بازيافته‌های شهر دلتنگ، لغات ميغ، شنيدن آوازهاي مغولی، گزارش وقایع نخل، وقت نيايش ماهي‌ها و وقایع نگاری یک زندیق» را در کارنامه دارد، دیگر مهمان شب اول شبهای داستان برج میلاد است.

فیروز زنوزی جلالی، داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس، نیز در این شب حضور خواهد داشت. برخی کتاب‌های او عبارت‌اند از: «خاک و خاکستر، روزی که خورشید سوخت، مردی با کفش‌های قهوه‌ای، اسکان روی ماز 543، سیاه بمبک، مخلوق، قاعده‌ بازی و خرمشهر خرمشهر». او همچنین برنده‌ جایزه‌ جشنواره‌ دوسالانه قلم زرّین و برنده بخش رمان جایزه‌ جلال آل احمد در سال 1387 بوده است.

صادق کرمیار نویسنده کتاب‌های «فریاد در خاکستر، انتقام در اردوگاه، نامیرا، غنیمت و دشت های سوزان» است که فیلم‌ها و داستان‌هایش در جشنواره متعدد برنده جایزه شده، دیگر مهمان شبهای داستان در 26 آبان است. رمان «دشت‌های سوزان» او برنده کتاب سال دوازدهمین جایزه شهید غنی پور شده است.

هادی خورشاهیان، شاعر و داستان نویس، نیز در اولین شب داستان‌خوانی خواهد داشت. از او آثاری چون عصر «روزهاي جمعه، در كلاس دير وقت و اين غزل هاي سليمان نيست (شعر) و کشوری که شکل چکمه است، باران در بهشت، با اجازه‌ دبير هندسه و من کاتالان نیستم » منتشر شده است.

دومین دوره شب‌های داستان برج میلاد از 26 آبان تا 2 آذر، هر شب ساعت 18 در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2175897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha