۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷

از مشروطه تا امروز با هادی خورشاهیان/ طوفان در راه منتشر شد

از مشروطه تا امروز با هادی خورشاهیان/ طوفان در راه منتشر شد

«طوفان در راه» که به تحریم تنباکو می‌پردازد و «مگر من چند نفرم» عنوان دوکتاب تازه از هادی خورشاهیان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران است.

هادی خورشاهیان، نویسنده نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار دو داستان تازه خود خبر داد و افزود:«طوفان در راه» یک رمان 64 صفحه‌ای برای نوجوانان است که به تحریم تنباکو می‌پردازد. من تلاش کرده‌ام تا با زبانی جذاب و روان به این واقعه تاریخی توجه کنم. اما در بعضی موارد، زبان،  امروزی نیست. برای مثال در جایی، متن امتیاز را آورده‌ام تا هم داستان، مستند باشد هم نوجوان امروز با سبک و سیاق نوشتن در آن برهه از زمان آشنا شود.

او در پاسخ به این‌که تا چه اندازه در نگارش رمان «طوفان در راه» از شخصیت‌های فرعی برای پیشبرد و جذابیت داستان بهره برده گفت: من از هیچ شخصیت فرعی بهره نبرده‌ام. کوشیده‌ام تا با تکیه بر مستندات تاریخی، داستان را جلو ببرم. این رمان را انتشارات هزاره ققنوس منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه کرده است.

خورشاهیان همچنین از انتشار«مگر من چند نفرم» خبر داد و افزود: من در این داستان برخلاف«طوفان در راه» به رویدادهای تهران امروز و دنیای نوجوانانی که در این فضا زندگی می‌کنند پرداخته‌ام. اتفاقات داستان به سال 1390 و منطقه جنت‌آباد در تهران برمی‌گردد.

به گفته این نویسنده نوجوان یکی از ویژگی‌های خوب «مگر من چند نفرم» این است که به یک مکان و زمان و خیابان خاص اشاره دارد آن هم در شرایطی که منتقدان ما، یکی از مشکلات داستان‌نویسی را در این می‌دانند که ماجراها در بی‌زمان، بی‌مکان می‌گذرد. داستان«مگر من چند نفرم» را انتشارات افق منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه کرده است.

کد خبر 2286578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha