۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹

خورشاهیان از«سال‌های 60» می‌گوید

خورشاهیان از«سال‌های 60» می‌گوید

«سال‌های 60»،عنوان تازه‌ترین اثر هادی خورشاهیان در حوزه دفاع مقدس و برای نوجوانان است که به صورت دوزبانه و از سوی نشر نسیما منتشر می‌شود.

هادی خورشاهیان، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار جدیدترین اثرش در حوزه‌ دفاع مقدس با عنوان «سال‌های 60» برای نوجوانان خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده‌ شعری در قالب نیمایی است که تا پایان شهریور ماه و  از سوی انتشارات نسیما و به صورت دوزبانه (فارسی-انگلیسی) منتشر می‌شود.

او همچنین از انتشار «من بادبادکم» خبر داد و گفت: این داستان ماجرای درست شدن یک بادبادک را توضیح می‌دهد و کودکانه است. ۱۰ سال پیش این کتاب را نشر شباویز منتشر کرد و حالا در ۱۰۰ هزار نسخه چاپ شده و در اختیار کودکانی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند، قرار گرفته است.

به گفته خورشاهیان، «سرباز و مرز» مجموعه نمایشنامه‌های او برای بزرگسالان است. این مجموعه ۱۱ نمایشنامه کوتاه را دربر می‌گیرد که یکی از این نمایشنامه‌ها درباره جنگ است. «سرباز و مرز» را نشر قطره منتشر کرده است.

«خواب مرگ» یکی دیگر از آثار هادی خورشاهیان برای بزرگسالان است که از سوی نشر افراز منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه شده است. این مجموعه، دو فیلمنامه نیمه بلند و یک فیلمنامه کوتاه را شامل می‌شود.

خورشاهیان به انتشار مجموعه شعر طنز برای بزرگسالان اشاره و بیان کرد: «قیفی که سر گشاد ندارد» مجموعه ۱۱۰ شعر در همه قالب‌های ممکن از قصیده تا تک بیتی و شعر نیمایی و سپید را دربر می‌گیرد. مضمون این اشعار نیز متفاوت است و شعرهای اجتماعی، سیاسی، عاشقانه و خانوادگی را شامل می‌شود. البته موضوع بیشتر اشعار، سیاسی است.

شاعر مجموعه «قیفی که سر گشاد ندارد» گفت: من در این مجموعه به شعرهای طنز‌گونه توجه کرده‌ام به این خاطر که شاعران ما کمتر به طنز می‌پردازند و طنز از جمله گونه‌های ادبی است که چه در زمینه نوجوان و چه برای بزرگسال، به آن احتیاج داریم. قرار بود این مجموعه، همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب منتشر شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

کد خبر 2786494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha