۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱

حجت الاسلام صلاحی:

امربه معروف ونهي از منكر در جامعه ترک نشود

امربه معروف ونهي از منكر در جامعه ترک نشود

ساوه - خبرگزاري مهر: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهر ساوه باتوجه به نامگذاري دهه اول محرم به نام دهه امربه معروف ونهي ازمنكرگفت: امربه معروف ونهي ازمنكر يكي ازواجبات واركان دين مبين اسلام است كه متاسفانه امروزه درجامع ما نسبت به آن بي توجهي مي شود.

حجت الاسلام حسن صلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قيام امام حسين (ع) براي احياء دين رسول الله بود كه درآن زمان كه يكي ازاهداف قيام امام(ع) مبارزه با ظلم و فساد واحياء امربه معروف ونهي ازمنكر بوده است که نباید این واجب از سوی مسلمانان ترک شود.

وي امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان نوعی انتقاد از ناراستی‌ها و کژی‌های موجود در جامعه و مردم دانست و اضافه كرد: اگر قرار باشد این امر ونهی و انتقاد؛ مفید و تاثیرگذار باشد کاری پیچیده و مستلزم مهارت انتقادگری و انجام آن نیازمند مهارت خاصی است که بتوانیم فرد را بدون آنکه ناراحت شود متوجه اشتباهش کنیم.

حجت الاسلام صلاحی با تاکید بر اینکه فلسفۀ بعثت و دعوت پیامبر اسلام (ص) تربیت و هدایت انسان‌ها بوده است اظهارداشت: مبلغين ومبلغات دراحياء امربه معروف ونهي ازمنكراهتمام جدي داشته باشد تا اين امرالهي زمين نماند.

وی معروف را شامل امور اعتقادی، اخلاقی، عبادی، حقوقی، اقتصادی، ‌نظامی ،سیاسی (مثل حضور در صحنه های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن) و امور فرهنگی دانست و تصریح کرد:  منکر نیز شامل منکرات اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی (مانند کم فروشی و احتکار)، سیاسی (همانند جاسوسی و کمک به ضدانقلاب)، و… می شود در مجموع می توان از معروف و منکر، به ارزش ها و ضد ارزش ها تعبیر کرد.

رئيس تبليغات اسلامي ساوه بيان كرد: امربه معروف ونهي ازمنكر ارزشهاي اسلامي را زنده مي كند و زماني كه ارزشهاي اسلام زنده شد درجامعه كمتر شاهد فساد خواهيم بود. 

کد خبر 2169628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha