۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۲

در ساوه:

64 واحد آموزشی طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجرا می کنند

64 واحد آموزشی  طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجرا می کنند

ساوه - خبرگزاري مهر: معاون پرورشی و تربیت بدنی ساوه گفت: 64 واحد آموزشی طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجرا می کنند.

محمد رشيد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری 64 واحد آموزشی در اين شهرستان فعالیت خود را در قالب طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز کرده اند.

وي افزود: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در چهار محور ، مراقبت از خود در مقطع ابتدایی، مهارت های مقابله ای در مقطع متوسطه اول، مدارس عاری از خطر در مقطع متوسطه دوم و طرح مراقبت به اجرا در می آید.

وی گفت: در این طرح 31 آموزشگاه پسرانه و 33 آموزشگاه دخترانه مشارکت دارند و اولویت انتخاب مدارس مجری این طرح با مدارسی که در مجاورت سکونتگاه های غیررسمی و آسیب خیز بنا شده اند، است.

رشید هدف اصلی این طرح را پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و اعتیاد در دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس دانست و افزود: در این طرح سعی ما بر این است که با افزایش دانش و آگاهی گروه های هدف و نیز ارتقای توانمندهای روانی و اجتماعی آنان در زمینه کاهش عوامل مخاطره آمیز و تهدید کننده دانش آموزان گام بر داریم .

وی اظهار داشت: مجریان این طرح با برگزاری برنامه های آموزشی ویژه دانش آموزان و اولیاء آنان و همچنین برگزاری همایش ، جشنواره ها و نمایشگاه هایی با مضامین آسیب های اجتماعی در راستای ارتقاء آگاهی گروه های هدف در خصوص آسیب های اجتماعی ، رفتارهای پرخطر و اعتیاد اقدام می کنند.
 

کد خبر 2169791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha