۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

رضا قراخانلو در گفتگو با مهر:

سجادی همه معیارهای وزیر شدن را دارد/ نمایندگان مجلس به ورزش کمک کنند

سجادی همه معیارهای وزیر شدن را دارد/ نمایندگان مجلس به ورزش کمک کنند

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و دبیر علمی کنگره علم و فوتبال در تهران با حمایت از گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: سجادی با معیارهای جامعه ورزش و نمایندگان مجلیس مطابقت دارد و بهترین گزینه برای این پست است.

دکتر رضا قراخانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص معرفی نصرالله سجادی به مجلس شورای اسلامی برای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در این مدت نمایندگان مجلس با تصمیم‌های خود نشان دادند که نسبت به ورزش بسیار حساس هستند و به عنوان یک عضو کوچک از جامعه ورزش این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و از حرکت خوب آنها تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: با شناختی که از دکتر نصرالله سجادی دارم تمایل دارم به دو بعد اساسی درباره وی اشاره کنم که امیدوارم مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد. یکی دیانت، ایمان و پاکدستی آقای سجادی است که در خانواده ورزش به این خصوصیات شهره هستند. سوابق کاری وی نیز نشان می‌دهد که سالیان سال به عنوان امین مدیریت ورزش کشور مطرح بوده و زمانی که مسئولیت مالی را بر عهده داشت هم پاکدستی وی بر همگان روشن بود.

دبیر علمی کنگره علم و فوتبال در تهران اضافه کرد: بعد دیگری که خیلی مهم است بعد علمی و تخصصی بوده که به لحاظ علمی به عنوان استاد دانشگاه در مدیریت ورزش تمام راه حل‌هایی را که می‌تواند ورزش کشور را توسعه دهد را آموزش می‌دهد. وی کتاب هم نوشته و از نظر علمی هم دارای خصوصیاتی است که می‌تواند به رفع مشکلات ورزش کشور کمک زیادی کند.

دکتر قراخانلو با اشاره به سوابق سجادی گفت: آقای سجادی از معلمی در ورزش و مدیر کلی تربیت بدنی آموزش و پرورش شروع کرد و قائم مقام سازمان تربیت بدنی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون فوتبال، ذیحساب و خزانه‌دار کمیته ملی المپیک و ... را در کارنامه دارد که این کوله باری از تجربیات گرانبها را فراهم کرده و نشان می‌دهد ایشان شناخت دقیقی از افراد خانواده ورزش و نیز مشکلات آن دارد.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با بیان این که سجادی از تجارب بین‌المللی نیز برخوردار است عنوان کرد: در خصوص تجربیات بین‌المللی هم باید بگویم که حدود 20 سال است که آقای سجادی در کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا عضویت دارد و در چندین نوبت نیز سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک بوده است.

وی افزود: به عنوان یک عضو کوچک ورزش در بخش دانشگاهی از این انتخاب خیلی خوشحال هستم و فکر می‌کنم با تجارب و تخصصی که دارد با معیارهای جامعه ورزش و نمایندگان مجلس شوراس اسلامی مطابقت زیادی دارد. احساس می‌کنم که افراد دلسوز ورزش نیز از کمک به ایشان دریغ نخواهند کرد و امیدوارم با این انتخاب وزارت ورزش و جوانان نیز به سرعت به ثبات لازم برسد چرا که برنامه‌های مهمی پیش روی ورزش کشور قرار دارد و باید هر چه سریع‌تر درباره آنها تصمیم گیری شود.

قراخانلو در بخش دیگری از حرف‌هایش عنوان کرد: نکته ویژه‌ای که به شخصه بر آن تاکید دارم این است که در گذشته رسم بر این بوده که ورزش دارای برنامه راهبردی و جامع نباشد و متاسفانه این رسم همچنان ادامه دارد. در یک مقطع تلاش‌هایی برای طرح جامع صورت گرفت ولی به بهانه های واهی و ایرادات موهوم کنار گذاشته شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: علت اصلی که طرح جامع ورزش کنار گذاشته شد این بود که مجریان وقت ورزش کشور به برنامه محوری اعتقادی نداشتند و بسیاری از آنها حتی از درک کافی برای اینکه ورزش باید دارای برنامه باشد برخوردار نبودند و به همین خاطر از اجرای طرح یاد شده جلوگیری کردند.

وی با ابراز امیدواری به رای اعتماد نمایندگان مجلس به سجادی تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و با آمدن دکتر سجادی ورزش کشور از یک برنامه راهبردی و قانون ملی برخوردار بشود. البته نمایندگان مجلس هم باید کمک کنند تا این برنامه محوری و جامع به روز شود و مورد اجرا در بیاید.

قراخانلو در این باره یادآور شد: یکی از این برنامه‌ها قانون ملی توسعه ورزش کشور است که امیدوارم مورد تصویب قرار گیرد و از این سرچشمه ذلال همه ورزش کشور سیراب شوند و بتوانیم به علمی و به روز شدن ورزش کشور کمک کنیم و گام‌های اساسی در این باره برداریم.

کد خبر 2170022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha