۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴

کی‌روش در همایش علم و فوتبال:

بورا هنوز هم تشنه یادگیری است/ از یک بازیکن 20 ساله درس بزرگی گرفتم

بورا هنوز هم تشنه یادگیری است/ از یک بازیکن 20 ساله درس بزرگی گرفتم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از بورا میلوتینوویچ گفت: ایشان حق استادی برگردن همه ما دارند و با این که دنیایی از تجربه است اما همچنان تشنه یادگیری است و به همین خاطر در ایران و در همایش علم و فوتبال حضور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی‌روش در بخش اول همایش علم و فوتبال پاسخگوی سوالات مربیان فوتبال بود، در خصوص این همایش گفت: خیلی خوشحالم که در این مراسم حضور دارم. می خواهم از کسانی که این کنگره را ترتیب داده اند تشکر کنم. می خواهم از این فرصت استفاده کنم و مراتب تشکر خودم را از همه اهالی فوتبال؛ پزشکان، مربیان، مسئولان و خبرنگاران اعلام کنم که اینجا جمع شده اند تا چیزهای جدیدی یاد بگیریم.

وی ادامه داد: عذرخواهی می کنم از آقای بورا به خاطر استادی که بر گردن من دارد و در محضر ایشان صحبت می کنم. هم من و هم سیموئز عذرخواهی می کنیم به خاطر اینکه دیر رسیدیم و سخنرانی شما را از دست دادیم. اما خیلی خوشحالیم که شما را اینجا می بینیم. بعد از طی کردن تجارب زیاد که از سال 1966 کسب کرده اند باید از ایشان تقدیر کرد که هنوز تشنه یادگیری هستند و اینجا حضور دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به برگزاری همایش علم و فوتبال گفت: یک اتفاق فوق العاده است که این کنگره را تشکیل می دهیم و این فرصت را یاد می گیریم که چیزهای جدیدی یاد بگیریم. من همیشه این افتخار را داشته ام که در طول مدتی که مشغول مربیگری بوده ام در قاره های اروپا، آسیا و آفریقا با تمام کسانی که آشنا شدم این فرصت را داشتم که از آنها چیزهای جدید یادبگیرم. با آنها هنوز هم در ارتباط هستم. حتی بازیکنان عربستان و امارات هم این فرصت را به دادند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرم.

وی در ادامه گفت: خاطره ای از یک بازیکن روس در اسپورتینگ لیسبون دارم که هنوز چند روزی از حضورش نگذشته بود که هر روز که می آمد سر تمرین خوشحال بود. او فقط 20 سال سن داشت. از او پرسیدم که چه اتفاقی برای تو افتاده است. او به من گفت هر روز که بیدار می شوم و انگشت پاهایم که تکان می خورد هنوز زنده و سلامت هستم. این بزرگترین درس برای من بود که از یک بازیکن 20 ساله گرفتم. او برای ما بازی کرد و یک پاس گل هم داد اما بعد از بازی با بیرامار تصادف کرد و از ناحیه گردن فلج شد. این یکی از بزرگترین درس هایی بود که در زندگی ام یاد گرفتم که از تمام فرصت هایم استفاده کنم.

کی‌روش ادامه داد: در کل زندگی فوتبال جزو زندگی من و خانواده ام بوده است. پدرم هم بازیکن و هم مربی بود و از کودکی فوتبال در خانواده ما بود. زمانی که کودک بودیم کامپیوتر نداشتیم و اسم امثال آقای سیموئز را روی کاغذ می نوشتیم و با آن بازی می کردیم. بعد از طی کردن مدارج تحصیلی و حت مربیگری بسکتبال و بعد از اینکه دو سال افتخار داشتم استاد دانشگاه باشم فرصت مربیگری را بدست آوردم که در خدمت جوانان باشم و بعد از این همه تجارب الان به ذهنم رسیده است که باید چه چیزی را یادبگیرم.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر داشتن تمام این افکار و داشته های تاکتیکی و فنی، وقتی بازیکنی پیش روی خود می دیدم نمی دانستم باید چکار کنم. تصمیم می گرفتم از زیر این کار فرار کنم. روز بعد گفتم شاید زیاد از بازیکنان تست گرفته ام بنابراین گفتم که 11 به 11 با هم فوتبال بازی کنند. این اتفاق تا زمانی ادامه یافت که به این نتیجه رسیدیم با تمام آزمایش هایی که روی بازیکنان انجام دادم به یک چیز رسیدم و آن اینکه فوتبال یک بازی ساده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت: بعد از گذشت 40 سال می توانیم نکات دیگری داشته باشیم و مهمترین آن این است که باید از فوتبال لذت ببریم. بازیکنان با تصمیم مناسب می توانند به کار خودشان ادامه دهند. فرگوسن هم اشاره می کرد که این مشاهدات ماست. فرقی نمی کند در کجای دنیا مربی باشید. هر کجا که باشید باید فرایند یادگیری را ادامه دهید و این یادگیری همیشه با شما باشد.

 

کد خبر 2170477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha