۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۵۵

با حضور فعالان زكات/

همايش ملي زكات و مسجد محوري در خراسان شمالي برگزار شد

همايش ملي زكات و مسجد محوري در خراسان شمالي برگزار شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: همایش ملی زکات و مسجد محوری با حضور دو هزار و 500 نفر از فعالان زكات استان هاي خراسان شمالي، گلستان و خراسان جنوبي در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه همايش ملي مسجد و زكات محوري با حضور نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) و سرپرست کمیته امداد حضرت امام (ره)، حسین نبی لو؛ دبیر شورای مرکزی زکات و دو هزار و 500 نفر از فعالان زكات استان هاي خراسان شمالي، گلستان و خراسان جنوبي در بجنورد؛ مركز استان خراسان شمالي در محل مصلاي امام خميني(ره) اين شهر برگزار شد.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی در اين همايش با تاكيد بر اين كه مي بايد زندگي خود را بر اساس معيارهاي اسلامي تنظيم كنيم، اظهار داشت: اگر زندگي خود را بر مبناي اسلام تنظيم كنيم به يقين تهديدهاي و تحريم هاي دشمنان نظام اسلامي تاثيري بر ما نخواهد داشت.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي اضافه كرد: در اين راستا ماه محرم فرصت مناسبي است تا با حضور روحانيان و مبلغان در مساجد شهرها و روستا، آموزه هاي اسلام ناب محمدي براي مردم تبيين شود.

به گفته وي پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز به واسطه عمل به آموزه هاي اسلامي حاصل شد و اگر امروز دشمنان غربي با نظام مخالف هستند به اين دليل است كه آنها اسلام را مانعي در برابر اهداف و منافع خود مي دانند.

امام جمعه بجنورد تصريح كرد: براي گسترش فرهنگ ديني در كشور از جمله فرهنگ زكات بايد مسجدمحوري را مد نظر قرار داده و تمامي فعاليت هاي ما با محوريت مسجد صورت گيرد.

دبير شوراي زكات خراسان شمالي هم در اين همايش با اشاره به كسب رتبه اول اين استان در زمينه تحقق زكات در بين استان هاي كشور، افزود: از ابتداي امسال تا كنون 50 ميليارد ريال زكات در خراسان شمالي جمع آوري شده كه اين ميزان نشان دهنده ترويج فرهنگ زكات در اين استان است.

امان الله حسين پور عنوان كرد: ميزان زكات پرداخت شده در سال جاري در خراسان شمالي به نسبت مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

وي اضافه كرد: پيش بيني مي شود امسال ميزان زكات پرداختي در خراسان شمالي به بيش از 100 ميليارد ريال برسد.

به گفته مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از محل پرداخت زكات در اين استان ساخت بيش از هزار پروژه عمراني شامل مسجد، مدرسه و ... آغاز شده و بخشي از وجوهات زكات نيز براي كمك به تحصيل دانش آموزان و دانشجويان نيازمند هزينه شده است.

حسين پور اظهار كرد: دولت نيز براي ترويج زكات، معادل زكات پرداخت شده، بودجه براي انجام فعاليت هاي عمراني در روستاهاي مربوط در نظر مي گيرد.

در پایان این همایش از فعالن برتر زكات خراسان شمالي قدرداني شد.

کد خبر 2170898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha