۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹

در ۹ ماهه سال جاری/

پرداخت زکات در خراسان شمالی ۸۴ درصد افزایش یافت

پرداخت زکات در خراسان شمالی ۸۴ درصد افزایش یافت

بجنورد- دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: در ۹ ماه گذشته از سال جاری میزان پرداخت زکات در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۸۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسین پور صبح یکشنبه در بازدید از پروژه های اجرایی از محل زکات در خراسان شمالی، با اشاره به جمع آوري ۹۸.۵ ميليارد ريال زكات در شهرستان هاي هشت گانه اين استان از ابتدای سال جاری تا پایان پاییز، اظهار کرد: اين ميزان زكات با مشارکت دو هزار و ۳۲۲ نفر عامل افتخاري زکات و ۲۱۰ روحاني نيز مبلغ از ۲۹۷ روستاي اين استان جمع آوري شده است.

وی با یادآوری این که پارسال تا پايان پاييز در مجموع ۵۲ ميليارد ريال زكات در استان جمع آوري شده بود، اضافه کرد: امسال ميزان زكات جمع آوري شده در خراسان شمالي به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزايش داشته است.

حسین پور افزود: امسال در زمینه جمع آوری زکات در استان شهرستان شیروان با پرداخت زکات به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در صدر قرار دارد و شهرستان هاي مانه و سملقان و بجنورد در رده هاي بعدي هستند.

وی با بیان این که سهميه امسال استان جمع آوري زكات ۷۰ ميليارد ريال در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: این سهمیه در حال حاضر حدود ۱۳۰ درصد محقق شده و تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

حسین پور با اشاره به این که خراسان شمالی برای چندمین سال پیاپی در زمینه جمع آوری زکات در زمره استان های برتر کشور قرار گرفت، افزود: تمامی زکات جمع آوری شده از روستاییان استان برای ساخت طرح های عام المنفعه در همان شهرستان و روستا هزینه خواهد شد.

وی با یادآوری این که امسال از محل جمع آوری زکات در خراسان شمالي ۲۹۷ پروژه عمرانی در روستاهای زکات دهنده در دست اجرا و تکمیل است، گفت: پارسال نیز از محل زکات جمع آوری شده ۲۷۲ طرح عمرانی و عام المنفعه در خراسان شمالي احداث شد.

حسین پور با بیان این که اين پروژه ها شامل مسجد، حسینه، خانه عالم، مدرسه و مسکن نیازمندان و ... می شود، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد اعتبارات جمع آوری شده از محل زکات استان صرف فعالیت های عمرانی و ۳۰ درصد نیز برای امور فرهنگی و رفع نیازمندی ها هزینه می شود.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی با تأکید بر این که می بایست سهم رفع نیازمندی محرومان از اعتبارات زکات در استان افزایش یابد، تصریح کرد: در هزینه کرد زکات جمع آوری شده رفع گرفتاری و نیاز محرومان نسبت به اجرای طرح های عمرانی در اولویت قرار دارد و می بایست این موضوع فرهنگ سازی شود.

کد خبر 2455531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha