۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۴۰

حاشیه همایش علم و فوتبال؛

پخش کلیپ معرفی ایران با آهنگ شرقی/ سجادی وزیر ورزش شد!

پخش کلیپ معرفی ایران با آهنگ شرقی/ سجادی وزیر ورزش شد!

همایش علم و فوتبال در حالی با حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به طور رسمی گشایش یافت که برگزاری این مراسم با حواشی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش علم و فوتبال تهران با حضور سپ بلاتر، رئیس فیفا عصر امروز چهارشنبه به طور رسمی افتتاح شد. این مراسم در حالی برگزار شد که ناهماهنگی های زیادی در آن دیده شد. حاشیه های این مراسم را در زیر می خوانید:

* گره خوردگی سیم دستگاه ترجمه سپ بلاتر به قدری زیاد بود که وی چند دقیقه ای را با آن کلنجار رفت و سرانجام فرد دیگری به کمک رئیس فیفا شتافت تا وی را از این مشکل نجات بدهد.

* مراسم همایش علم و فوتبال با حضور سپ بلاتر به چند زبان ترجمه شده بود و به همین خاطر وقت زیادی صرف آن شده بود.

* کلیپی از تاریخچه ایران برای حاضرین در مراسم پخش شده بود که در آن تصاویر جالبی از تاریخ و فرهنگ ایرانیان برای مهمانان به نمایش در آمد.

* به هنگام پخش کلیپ تاریخ و فرهنگ ایران موزیکی که پخش می شد هیچ سنخیتی با ایرانی ها نداشت و جالب اینکه آهنگی که به یکی از سرشناس‌ترین آهنگسازان چشم بادامی و شرق آسیایی تعلق دارد را درباره فرهنگ و تاریخچه ایران انتخاب کرده بودند که واقعا تعجب برانگیز است.

* در تصاویری که در حضور مسئولان فیفا و AFC و مهمانان خارجی به خصوص عربی در سالن همایش ها پخش شد تصاویری از پرشین گلف(خلیج فارس) نیز به نمایش در آمد.

* علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای سخنرانی خود در این مراسم نصرالله سجادی را به عنوان وزیر ورزش ایران معرفی کرد در حالی که وی به عنوان گزینه وزارت ورزش به مجلس معرفی شده است.

* بعد از اینکه صحبت‌های کفاشیان به پایان رسید و وی به صندلی خود در کنار بلاتر بازگشت رئیس فیفا دست خود را به سمت رئیس فدراسیون ایران دراز کرد تا با وی دست بدهد که کفاشیان متوجه این موضوع نشد تا اینکه بلاتر به پشت دست‌ وی زد و رئیس فدراسیون ایران را متوجه خود کرد.

* در قسمتی از برنامه که موفقیت‌های تیم‌های آقایان و بانوان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و نیز رقابتهای باشگاهی ایران به نمایش در آمد کلیپ یاد شده به صورت انگلیسی بود در حالی که مهمانان خارجی می‌توانستند با هدفون های خود ترجمه صحبت‌ها را گوش بدهند.

کد خبر 2170938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha