۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

گروسي:

نادیده گرفتن امر به معروف و نهی از منکر باعث تباهی جامعه می‌شود

نادیده گرفتن امر به معروف و نهی از منکر باعث تباهی جامعه می‌شود

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اگر فریضه ديني امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ندیده گرفته شود، زمینه به تباهی کشیدن آن فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر گروسی صبح پجشنبه در همایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است و بر همه مردم واجب است که این فریضه ديني و الهي را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم، روایات و احادیث مختلفی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده استف افزود: انجام این فریضتین نجات از بدهی و زشتی ها در جامعه است و انسان ها را از گناه و فساد دور نگه می دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: همواره آمران به معروف و ناهیان از منکر باید زشتی‌ها و ناهنجاری‌ها را در جامعه بازگو کنند و نیکی‌ها را در جامعه برجسته کنند.

گروسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مبتنی‌بر قانون است و قانون اساسی کشور برگرفته از اسلام و آیات قرآنی است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به وضوح بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است، یادآور شد: متاسفانه خلاهای قانونی در مواردی باعث شده تا مجازاتی برای تعدادی از منکرات وجود نداشته باشد و همواره به عنوان یک نمود زشت در جامعه نیز دیده شود.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در نظام اسلامی دوام حکومت ها مبتی بر انجام فریضه های امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید در جامعه اسلامی برای انجام این فریضتین تلاش کنند.

گروسی افزود: دشمنان اسلام نیز همواره به دنبال ترویج منکرات در جامعه هستند و بی توجهی تعدادی از مسئولان نیز به این امر باعث شده به راحتی تعدادی از این منکرات در جامعه خود را نشان دهد.

وی اظهار داشت: همه مسئولان و در کنار آنان، مردم نیز باید در قبال امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند و از ترویج منکرات جلوگیری کرده و در راستای نهادینه شدن معروفات تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: اگر به خوبی بتوان از منکرات جلوگیری کرد و معروفات را در جامعه ترویج داد، بسیاری از معضلات اجتماعی اتفاق نمی افتد.

کد خبر 2171224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha