۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳

گزارش خبري مهر/

امام حسین(ع) وارث مکتب عاشورا/ حماسه عاشورا الگويي فرامذهبي است

امام حسین(ع) وارث مکتب عاشورا/ حماسه عاشورا الگويي فرامذهبي است

بیجار- خبرگزاری مهر: چند روزی است که شور و حال خوبی در بام ایران ایجاد شده است و از هر کوی و برزن این شهر نوای جانم حسین به گوش می رسد و البته همزمان با اين مناسبت مراسم ها و همايش هاي متعددي نيز با حضور مسئولان استاني و شهرستان در بيجار برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایام محرم حسینی  امسال با شور و حرارت خاصی از راه رسیده و مردم دیندار ایران اسلامی را میزبان غیرتمندترین مرد کربلا کرده است.

شور و غوغای حسینی در بیجار هرساله در ایام محرم وصف ناشدنی است، به طوری که هزاران دلباخته در این ایام دل های خود را راهی کربلای امام حسین(ع)  می کنند و به سوگ و ماتم می پردازند.

این روز ها حال و هوای بام ایران غریب است جوانان یک دست سیاه پوش و عزادا هستند و نوای خوش روضه های محرم از هر مسجدی به گوش می رسد.

در هرگوشه ای از این شهر خیمه ای برپا شده و جوانان با شور و حال خاصی در آن فعالیت می کنند و به یاد شش ماهه دشت کربلا به میهمانان آب و چای می دهند.

در كنار مراسم ها و برنامه هاي اقشار مختلف مردم، همايش هاي متعددي نيز در اين روزها در بيجار با موضوع عاشورا و عاشورائيان در جحال برگزاري است كه يكي از آنها با عنوان عاشورائيان و با حضور نماينده ولي فقيه در استان كردستان برگزار شد.

امام حسین(ع) وارث مکتب عاشورا است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه دوشنبه در همایش عاشورائیان که در تالار شهید رجایی بیجار برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) اسوه تمام عیار دینمداری و وارث مکتب عاشورا است.

حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي در ادامه سخنان خود افزود: قيام‌ عاشورا مهم‌ترين‌ حادثه‌ در تاريخ‌ تشيع‌ است‌ به‌ طوري‌ كه‌ صورت‌ و سيرت‌ شيعه‌ را دگرگون‌ كرد و به‌ آن‌ پشتوانه‌ حماسي‌ و عاطفي‌ داد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع)  کسی است که تمام هستی خود را در راه اعتلای اسلام فدا کرد و به همین دلیل دارای جایگاه ویژه ای در اسلام است و امروز ما به عنوان پيروان آن امام همام بايد ادامه دهنده راه عاشورا و عاشورائيان باشيم.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با تاکيد بر اين که حماسه عاشورا الگويي فرا مذهبي است، خاطرنشان کرد: امام حسين (ع) و يارانشان با شجاعت و ايثار در برابر ظلم و ستم ايستادند و نام خود را براي هميشه اعصار در تاريخ به يادگار گذاشتند.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) برای یاری دین خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر همه سرمایه‌ های خود که فرزندان و یارانش بود را به میدان مقابله با ظلم و طاغوت آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی مومنین اشاره کرد و اظهار داشت: مومنان همواره انسان ها را به نیکی دعوت می کنند و سعی می کنند معروفات را در جامعه رواج دهند اما در مقابل این افراد منافقین قرار دارند که سعی می کنند تا به هر طریقی فساد را در جامعه رواج دهند و منکرات را به معروفات تبدیل کنند و به همين دليل ما به عنوان پيروان امام حسين بايد نسبت به مقوله امر به معروف و نهي از منكر حساس باشيم.

حسینی شاهرودی در پایان یادآور شد: در ایام محرم باید اهداف امام حسین (ع) بیشتر از همیشه بازگو شود و جوانان و نوجوانان از این قیام درس‌هایی فرا گیرند.

امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام عاشورا است

خطیب جمعه بیجار نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسب ماه محرم و ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان بیان داشت: دعوت به امر به معروف و نهی از منکر مهمترین درس و پیامی است که عاشورا به همه ما آموخته است.

وی به تشریح عملکرد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بيجار پرداخت و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان بیجار به صورت منظم و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی استان فعالیت و جلسات خود را برگزار کرده است.

وی به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و  افزود: احیای این فریضه الهی سلامت جامعه را تضمین می کند و به همين دليل لازم است كه در راستاي احيا و گسترش اين فريضه ديني از تمامي ظرفيت هاي در اختيار بهره برداري كنيم .

حجت الاسلام مرادی در پایان با اشاره تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همگانی شدن تذکر لسانی در جامعه بیان داشت: لازم است تا ابعاد این فریضه الهی در جامعه تبیین شود و همه اقشار جامعه در راستاي اجرايي كردن آن مشاركت و همكاري لازم را داشته باشند.

کد خبر 2174304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha