۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

کمیسر حقوقی اروپا تاکید کرد؛

لزوم تشکیل یک سازمان اطلاعات و امنیت اروپایی تا سال 2020

لزوم تشکیل یک سازمان اطلاعات و امنیت اروپایی تا سال 2020

کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا خواستار تشکیل یک سازمان اطلاعات و امنیت اروپایی تا سال 2020 به عنوان وزنه تعادلی در برابر آژانس امنیت ملی آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "استاندارد" اتریش، "ویویان ردینگ" ، کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا با توجه به افشا شدن جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا، مجددا خواستار تشکیل یک سازمان اطلاعات و امنیت اروپایی به عنوان وزنه تعادلی در برابر این سازمان جاسوسی آمریکایی شد.

وی همچنین تصریح کرد تا سال 2020 باید یک چنین سازمان امنیتی اروپایی ایجاد شود. سخنگوی ردینگ امروز در بروکسل اعلام کرد اتحادیه اروپا به یک وزنه تعادل در برابر آژانس امنیت ملی آمریکا نیاز دارد. اروپا باید در این زمینه تقویت شود تا دقیقا در این راستا هم ردیف شریک آمریکایی خود قرار گیرد.

سخنگوی کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا همچنین گفت در این راستا باید طبیعتا تغییر قراردادهای اروپایی در پیش گرفته شود. البته هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای تاسیس چنین سازمانی در اتحادیه اروپا در کار نیست.

اتحادیه اروپا تا کنون هیچ سازمان اطلاعات و امنیت مخصوص خود نداشته است و هر کشور عضو این اتحادیه خود مسئول دفاع از امنیت ملی اش بوده است و هر کشوری اهداف و طرح های متفاوتی را در این راستا دنبال می کرده است.

کد خبر 2171239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha