۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

مرتضی کریمی در گفتگو با مهر:

مسئولان فدراسیون تکواندو انتقادپذیر نیستند/ برکناری‌ام دلیل فنی نداشت

مسئولان فدراسیون تکواندو انتقادپذیر نیستند/ برکناری‌ام دلیل فنی نداشت

سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو گفت: مسئولان فدراسیون برای کنار گذاشتن من بهانه می آورند. آنها تاب انتقاد ندارند و می خواهند کار خود را توجیه کنند.

مرتضی کریمی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: نزدیک به 10 ماه هدایت تیم ملی را برعهده داشتم و در این مدت دو رویداد جهانی و المپیک هنرهای رزمی را پشت سر گذاشتیم که در رقابتهای جهانی نایب قهرمان شدیم و در مسابقات هنرهای رزمی نیز به مدال طلا دست پیدا کردیم. خوشحالم که با کارنامه ای موفق و درخشان از این سمت کنار می روم.

وی در مورد دلیل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی از سوی فدراسیون گفت: بدون شک این تصمیم نمی تواند دلیل فنی داشته باشد چرا که کارنامه ما چنین می گوید. من همین سئوال را از مسئولان فدارسیون پرسیدم. اول عنوان شد که می خواهیم فرصت را در اختیار مربیان دیگر قرار دهیم و بعد از آن رئیس فدراسیون شفاف اعلام کرد که چون من از فدراسیون انتقاد می کنم نمی توانند با من کار کنند.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو افزود: من آدمی نیستم که تعریف کسی را کنم، مسئولان فدراسیون کسی را می خواهند که تعریف‌شان را کند. من چنین آدمی نیستم و خیلی راحت از مشکلات سخن می گویم. وقتی چند بار مشکلات را به آقایان می گوئیم و کسی توجهی نمی کند مجبورم انتقاد کنم.

کریمی در مورد طرح برخی مسائل فنی مبنی بر نتایج ضعیف تکواندوکاران در رقابتهای جهانی مکزیک و همچنین شانسی قهرمان شدن در المپیک هنرهای رزمی گفت: طرح این مسائل بهانه است تا کار خود را توجیه کنند. یک مثال می زنم؛ اگر در المپیک آتن داور در مبارزه ساعی در 3 ثانیه آخر به حریف ساعی اخطار نمی داد چه اتفاقی می افتاد. میدان ورزش با این اگر و اما عجین شده و خیلی از اگرها باعث قهرمانی ها و خیلی از اماها هم باعث ناکامی می شود. این دلیل نمی شود که بخواهند نایب قهرمانی در جهان و یا طلای المپیک هنرهای رزمی را کوچک جلوه دهند.

وی در پایان در خصوص انتخاب مغانلو به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: بیژن از مربیان کاردان و فنی تکواندوست که می تواند به تیم ملی کمک کند. بحث من انتخاب بیژن مغانلو نیست، من می گویم شش ما این تکواندوکاران با یک سیستم کار کردند و اکنون در فاصله بیست روز تا آغاز رقابتهای انتخابی المپیک که مسابقات سنگینی هم هست بخواهیم سیستم تمرینی را تغییر دهیم مشکل ساز خواهد شد. بعد از منچستر کادر فنی را تغییر دهند.

فدراسیون تکواندو با مرتضی کریمی قطع همکاری کرده و در نظر دارد بیژن مغانلو را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند.

کد خبر 2171562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha