۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

مشحون در گفتگو با مهر:

اصفهانی‌ها فقط تا 27 آبان مهلت دارند/ ذوب‌آهن تعهد داده اما ماهان نه

اصفهانی‌ها فقط تا 27 آبان مهلت دارند/ ذوب‌آهن تعهد داده اما ماهان نه

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه برای ذوب آهن و ماهان روز مشخصی تعیین نشده اما این دو تیم حداکثر تا پیش از دیدارهای هفته دوم یعنی27 آبان‌ماه باید نسبت به رفع نواقص و رسیدگی به تعهدات‌شان اقدام کنند، گفت: در این مورد مسئولان ماهان با وجود مکاتبات زیادی که با آنها داشتیم و بدهی سنگینی که دارند، اقدام خاصی انجام نداده اند درحالیکه تلاش ذوب آهن بیشتر بوده و حتی تعهد هم داده است.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روندی که منجر به دوازده تیمی شدن لیگ برتر بسکتبال برای امسال شد، اظهارداشت: با توجه به تشکیل سازمان لیگ، این اعضای این سازمان بودند که با توجه به پیشنهادات مطرح شده برای مسابقات امسال تصمیم گیری می‌کردند. این سازمان در مراحل مختلف پیشنهادات خیلی از تیم‌ها برای حضور در مسابقات امسال را با در نظر گرفتن رای نمایندگان دیگر تیم‌ها بررسی کرد و در نهایت به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: در آغاز تشکیل سازمان لیگ و برگزاری نشست‌های این سازمان، حضور 9 تیم در مسابقات لیگ برتر تا حدی قطعی شده بود. سپس این تعداد به 12 تیم رسید و در آخرین نشست پیش از آغاز مسابقات هم 14 درخواست برای حضور در لیگ برتر داشتیم البته بر اساس مصوبات سازمان لیگ و در نظر گرفتن پیشنهادات، تصمیم گرفته شد مسابقات را با دوازده تیم برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری پذیرفتن نشدن حضور فارس در لیگ برتر و اینکه همین مسئله باعث شد حرف و حدیث‌های زیادی از طرف رئیس هیات این استان بشنویم که البته همه آنها نشنیده گرفتیم، خاطرنشان کرد: بعد از ثبت‌نام، شرط پذیرفته شدن نهایی تیم‌ها رسیدگی به تعهدت‌شان و ارسال مدارک لازم به سازمان لیگ بود. کاری که طی مدت زمان تعیین شده تا پیش از شروع لیگ برتر از طرف دو تیم ذوب آهن و ماهان انجام نشد در حالیکه آنها ورودیه خود را واریز کرده بودند.

مشحون با تاکید بر اینکه تسویه حساب با طلبکاران یکی از شروط فدراسیون بسکتبال برای پذیرفتن حضور تیم‎ها در لیگ امسال بود که روی آن تاکید زیادی هم داشتیم، یادآور شد: دو تیم ذوب آهن و ماهان ورودیه حضور در مسابقات را واریز کردند اما بدهی‌های خود را تسویه نکرده بودند به همین دلیل وقتی مسئولان ذوب آهن با پیگیری‌ها و تصمیم مصرانه فدراسیون در این مورد مواجه شدند، طی نامه‌ای از ما خواستند تا دیدار هفته نخست تیم بسکتبال این باشگاه مقابل پتروشیمی برگزار نشده و به عنوان دیدار معوقه تلقی شود تا آنها برای رسیدگی به بدهی‌ها فرصت داشته باشند.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد طی نشستی با اعضای سازمان لیگ بررسی شد، گفت: بعد از این نشست تصمیم گرفتیم این شانس را به هر دو تیم بدهیم تا برای تسویه حساب با طلبکاران‌شان فرصت دوباره‌ای داشته باشند. این موضوع را در قالب اطلاعیه‌ای رسمی به دو باشگاه ذوب آهن و ماهان اعلام کردیم که می‌توانند تا پیش از دیدارهای هفته دوم لیگ نسبت به پرداخت بدهی‌های‌شان اقدام کنند در غیر اینصورت از لیگ برتر حذف می‌شوند.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: ما زمان مشخصی را به عنوان آخرین مهلت برای دو تیم اصفهانی در نظر نگرفته‌ایم اما این دو تیم نهایتا تا زمان آغاز دیدارهای هفته دوم یعنی 27 آبان‌ماه برای تسویه حساب فرصت دارند. بعد از آن تصمیم می‌گیریم که لیگ را با 12 تیم دنبال کنیم یا شرکت کنندگان را در آن را به 10 تیم کاهش دهیم. مهم اینجاست که بعد از هفته دوم مسابقات مهلت دیگری به تیم‌های اصفهانی داده نمی‌شود.

"معاون ورزشی باشگاه ماهان در گفتگویی که با مهر داشت، بدهی‌های این باشگاه را تائید کرد اما از مبلغ آن اظهار بی اطلاعی کرد"؟، مشحون در پاسخ به این پرسش گفت: مگر چنین چیزی می‌شود. حسابدار باشگاه ماهان در آزادی یک ساعت و نیم با من و یک ساعت و نیم با آقای خمجانی در این رابطه صحبت کرد آنوقت می‌گویند نمی‌دانیم چقدر بدهکاریم. ماهان بدهی سنگینی دارد. این باشگاه فقط به اندازه دو سال به فدراسیون بدهکار است.

وی یادآور شد: با ما مسئولان ماهان از اسفندماه گذشته مکاتبه داشتیم اما هیچ وقت اقدام مثبتی از سوی مسئولان این تیم ندیدیم درحالیکه تلاش ذوب آهن بیشتر بوده و حتی تعهد هم داده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان در پاسخ به این پرسش که "اگر در نهایت تصمیم به حذف ماهان و ذوب آهن از لیگ برتر گرفته شود، ورودیه این دو تیم عودت داده می‌شود یا نه"؟، گفت: احتمالا ورودیه این دو تیم بابت بدهی که به بازیکنان و فدراسیون دارند، محاسبه می‌شود. البته راستش را بخواهید در مورد ذوب آهن خیلی دقیق بررسی نکردم تا ببینم چقدر بدهکار است در هر صورت ورودیه این دو تیم اگر از لیگ برتر کنار گذاشته شوند، بابت بدهی محاسبه می‌شود و اگر بدهی نداشته باشند، به آنها عودت داده می‌شود.

کد خبر 2172172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha