۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

تاخیر در اعلام واقعه ولادت و وفات جریمه نقدی دارد

تاخیر در اعلام واقعه ولادت و وفات جریمه نقدی دارد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ضمن اشاره به نقش آمار حیاتی در برنامه ریزی های کشور اعلام کرد: به استناد ماده 60 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و بندهای قانون بودجه هزینه اعلام و ثبت وقایع ولادت و وفات خارج از مهلت قانونی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسکری زاده بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم ثبت بموقع وقایع حیاتی ازدواج و طلاق بیان کرد: مهلت قانونی برای اعلام واقعه ولادت 15 روز پس از تولد که هزینه ثبت و صدور شناسنامه نوزاد برای آن مبلغ 50 هزار ریال بوده و برای واقعه وفات 10 روز پس از فوت و هزینه ثبت و صدور خلاصه رونوشت وفات 20 هزار ریال است.

وی تصریح کرد: هزینه ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد  بعد از مهلت قانونی تا یک ماه 150 هزار ریال ، یک تا سه ماه 200 هزار ریال سه تا شش ماه 300 هزار ریال و شش ماه و بعد از آن 550 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ادامه داد: هزینه ثبت وفات و صدور خلاصه رونوشت وفات بعد از مهلت قانونی تا یک ماه 120 هزار ریال ، یک تا سه ماه 170 هزار ریال سه تا شش ماه 270 هزار ریال و شش ماه و بعد از آن 520 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای افرادی که خارج از مهلتهای قانونی مقرر وقایع ولادت و وفات خود را اعلام میکنند هزینه مازاد تعیین شده است.

عسکری زاده ضمن اشاره به نقش و جایگاه ثبت احوال در تولید و انتشار آمارهای حیاتی از مردم خواست: با مراجعه به ادارات ثبت احوال در مهلت مقرر قانونی ( برای ولادت 15 روز از تاریخ تولد و برای فوت تا 10 روز از تاریخ وقوع فوت ) نسبت به ثبت وقایع خود اقدام نموده در غیر اینصورت و مراجعه در خارج از مهلت های مقرر قانونی بر اساس تعرفه های اعلامی باید هزینه مربوط را پرداخت کنند.

 

 

کد خبر 2172508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha