۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۰

حجت الاسلام لطفی:

ایلام گنجینه افتخارات در دوران دفاع مقدس است

ایلام گنجینه افتخارات در دوران دفاع مقدس است

ایلام - خبرگزاری مهر: امام جمعه ایلام گفت: ایلام گنجینه افتخارات در دوران دفاع مقدس است و باید در سطح ملی رشادتهای مردم استان معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بر ضرورت ساخت و راه اندازی موزه دفاع مقدس تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام گفت: ایلام گنجینه افتخارات در دوران دفاع مقدس است و اجرای حدود 13 عملیات بزرگ و کوچک در دوران دفاع مقدس باعث شد تا یادگارهای بسیاری از حماسه وایثار در ایلام خلق شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: با گذشت سالها از آن دوران شناسایی، حفظ ومعرفی رشادت ها در قالب موزه ها و نمایشگاه ها می تواند فرصت خوبی را برای انتقال ارزشهای آن دوران فراهم کند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش مهمی در حفاظت از این مرزها داشت.

وی تصریح کرد: نقش بی بدیل مردم ایلام در پاسداری از این مرزها برکسی پوشیده نیست و داشتن موزه دفاع مقدس در استان برای نشان دادن آن فداکاری ها حق مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با یادآوری رشادت ها و فداکاری های مردم استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از مسئولان مربوطه خواست ساخت موزه دفاع مقدس را در اولویت کاری خود قرار دهند

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت مالی دولت حتی پروژه های عمرانی به بهره برداری نرسیدند و ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان برای نشان دادن رشادتهای مردم استان اهمیت دارد.

امام جمعه ایلام به صدای طبل در ایام محرم اشاره کرد و گفت: از صدای طبل و سنج در ماه محرم باید جلوگیری شود.

کد خبر 2172855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha