۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

وزارت ورزش با جوانان همخوانی ندارد/ کاش کفاشیان یا هاشمی معرفی می‌شدند

وزارت ورزش با جوانان همخوانی ندارد/ کاش کفاشیان یا هاشمی معرفی می‌شدند

رئیس کمیته ورزش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که مشکل اصلی عدم رای اعتماد وزرای معرفی شده از سوی دولت به مجلس، همخوانی نداشتن دو مقوله ورزش و جوانان با همدیگر است زیرا وزرای معرفی شده قبلی همگی صلاحیت تصدی وزارت ورزش را داشتند.

ناصر شفق در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد بحث رای نیاوردن سه گزینه وزرش و جوانان از مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: وزرش و هنر جزو مقوله‌هایی است که همه عزیزان، حتی اگر در آن تخصصی نداشته باشند، راجع به آن اظهار نظر می‌کنند زیرا اتفاقی عام است اما در خصوص صنعت، اقتصاد، بهداشت و ... هیچکس به غیر از متخصصان آن بخش‌ها اظهار نظری در مورد آن نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: به نظرم اما این یک اشتباه است که هرکسی حتی غیر متخصص‌ها هم در خصوص امر مهم ورزش اظهار نظر می‌کنند زیرا در مورد ورزش و کسانیکه باید آن را اداره کنند، تنها می‌بایست متخصصان، خاک خورده‌ها و کارشناسان ورزشی صحبت کنند. این اتفاق در خصوص سجادی هم رخ داد و درحالیکه کارشناسان ورزشی او را مورد تائید قرار دادند، اما در نهایت مورد تائید نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

رئیس کمیته ورزش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از روز شنبه احساس کرده که پس از سلطانی‌فر و صالحی امیری، جریانی برای رای ندادن به سجادی هم شکل گرفته، افزود: این حق نمایندگان مجلس است که جوابگوی وجدان و قانون بوده و شرایط گزینه‌های معرفی شده را بررسی کنند. ما هم تابع قانون هستیم اما توجه به نظرات کارشناسان ورزشی هم موضوعی است که نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود علی کفاشیان و کیومرث هاشمی که سابقه خوبی در ورزش دارند، به عنوان وزیر بعدی پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی می‌شدند، تاکید کرد: البته محمود گودرزی فردی علمی و دانشگاهی است که می‌تواند با توجه به شرایطی که دارد، به ورزش کمک کند.

شفق در ادامه به این بحث مهم اشاره کرد که یکی از دلایل رای نیاوردن گزینه‌های پیشنهادی قبلی، نداشتن برنامه در بخش جوانان بود و خاطرنشان کرد: دو مقوله اجتماعی ورزش و جوانان در یک وزارتخانه هیچ سنخیتی با هم ندارند و به نظرم وزارت آموزش و پرورش و جوانان و وزارت آموزش عالی و جوانان با هم بیشتر سنخیت دارد. مسائلی از قبیل مسکن، ازدواج، خانواده، وام، اشتغال و ... مربوط به جوانان است که اصلا سنخیتی با ورزش نداشته و ندارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: ورزش تنها مربوط به جوانان نیست بلکه به نظرم ورزش برای سلامت بازنشسته‌ها و سالخورده‌ها و همچنین کودکان و نوجوانان که احتیاج به آموزش و تمرینات ورزشی صحیح برای شکل‌گیری مناسب دارند، بیشتر کارایی داشته و یک نیاز محسوب می‌شود. ضمن اینکه وقتی یک در ورزش دارای صلاحیت می‌شود، صلاحیت اداره جامعه از نونهالان تا سالخورده‌ها را دارد که جوانان هم زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته ورزش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: از ابتدا که سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان ادغام شدند، اتفاق اشتباهی بود زیرا جوانان باید توسط یک سازمان مستقل اداره شده و یا زیر مجموعه وزارت‌خانه‌های آموزش و پروش و آموزش عالی قرار بگیرد تا وزارت ورزش.

وی همچنین افزود: رای نیاوردن گزینه وزارت ورزش و جوانان برای ورزش ایران که خود را باید برای حضور در مسابقات معتبر المپیک و بازی‌های آسیایی و جهانی آماده کند، اتفاق خوبی نیست زیرا زمان بسیار خوبی را از دست داده‌ایم و امروز برای موفقیت در این رقابتها اگر در 24 ساعت، 48 ساعت هم کار کنیم، باز هم عقب هستیم.

شفق در پایان گفت: اگر می‌خواهیم فردی مانند سعید محمدپور وزنه‌بردارمان در المپیک مدال طلا بگیرد، باید از همین امروز روی او و سایر ورزشکاران سرمایه‌گذاری کرده و برنامه‌های آماده‌سازی‌ آنها را آغاز کرد زیرا شروع تمرینات در سال المپیک نمی‌تواند تضمیمی برای رسیدن به موفقیت باشد. اگر می‌خواهیم در مسابقات معتبر بین‌المللی به جایگاه‌های رفیع جهان و آسیا دست یابیم و از این موفقیت‌ها احساس غرور کنیم، نباید بیش از این زمان را از ورزش گرفت.

کد خبر 2173071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha