تحولات افغانستان/

کشته و زخمی شدن 38 عضو طالبان/ 45 شبه نظامی به پروسه صلح پیوستند

کشته و زخمی شدن 38 عضو طالبان/ 45 شبه نظامی به پروسه صلح پیوستند

کشته و زخمی شدن 38 عضو طالبان، ادعای شبه نظامیان در ربودن چهار مامور سازمان اطلاعات افغانستان در شرق ولایت غزنی و پیوستن 45 عضو طالبان به پروسه صلح در شمال این کشور از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات پلیس با حمایت ارتش در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور دست کم 28 عضو طالبان کشته شدند.

پلیس ملی افغانستان این عملیات را با حمایت ارتش و نیروهای ناتو در 24 ساعت گذشته در بخشهایی از ولایت کونر، ننگرهار، کپیسا، قندوز، بدخشان، بغلان، قندهار، زابل، اروزگان، میدان وردک، غزنی و هلمند انجام داد که طی آن 10 عضو طالبان زخمی و هفت فرد دیگر بازداشت شدند.

در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده و شبه نظامیان طالبان نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه مخلص افغان سخنگوی والی پکتیکای افغانستان از کشته شدن 10 نفر از اعضای طالبان در جریان درگیری با نیروهای افغانی در شهرستان گومل خبر داد.

همچنین طالبان مدعی ربودن چهار مامور سازمان اطلاعات افغانستان در شرق ولایت غزنی شد و اعلام کرد: این افراد تنها در صورت آزادی چهار عضو بازداشت شده طالبان آزاد می شوند.

با وجود آنکه طالبان تصاویری از ماموران ربوده شده را منتشر کرده است، مقامات افغانی هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

اداره امنیت ملی افغانستان یا سازمان اطلاعات این کشور چهار عضو طالبان را به دلیل دست داشتن در ساخت مین یا حمله به مقامات دولتی در ولایت ننگرهار بازداشت کرده است و این افراد به اتهامات خود مبنی بر انجام عملیات تروریستی اعتراف کرده اند.

خبر دیگر اینکه یک مقام افغانی از خلع سلاح 45 عضو طالبان و پیوستن آنها به پروسه صلح در شمال این کشور خبر داد.

کد خبر 2173229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha