۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

جلالی در گفتگوی مشروح با مهر:

جبهه‌های جدید علیه تراکتور ایجاد شده/ نتوانستم کریمی را به آرامش کامل برسانم

جبهه‌های جدید علیه تراکتور ایجاد شده/ نتوانستم کریمی را به آرامش کامل برسانم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز معتقد است جبهه‌های جدیدی برای ضربه زدن به تیمش شکل گرفته است. او همچنین با بیان اینکه به دنبال جذب بازیکنان "سرزن و کاشته‌زن" است می‌گوید نتوانسته علی کریمی را آنطور که باید و شاید به آرامش برساند.

مجید جلالی پس از پایان مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر به ارزیابی‌ از کیفیت لیگ با کاهش تعداد تیم‌ها، تجربه چندماه فعالیتش در شهر تبریز و همچنین آخرین وضعیت نقل و انتقالات تراکتورسازی پرداخت:

* در نقل و انتقالات نیم فصل خبرهای خاصی از تراکتورسازی به گوش نمی‌رسد. برنامه شما برای خرید بازیکنان جدید چیست؟
ما این روزها نقل و انتقالات را فعالانه پیگیری می‌کنیم. دو تا سه بازیکن جدید می‌خواهیم تا مشکلات را ترمیم کنیم. صحبت‌های زیادی با بازیکنان مختلف داشتیم ولی در نیم فصل جذب بازیکنان دشوارتر است چون اینجا پای سه طرف در میان است؛ باشگاه مبدا، باشگاه مقصد و خود بازیکن. با این حال ما داریم فعالیت می‌کنیم. شما می‌دانید ما پنج ماه را با 15 بازی پشت سر گذاشتیم و در پنج ماه آینده باید 30 بازی انجام بدهیم چون هم در جام حذفی و هم در لیگ قهرمانان آسیا کارمان شروع می‌شود. ما نیاز داریم که خودمان را تجهیز کنیم و داریم در این زمینه تلاش می‌کنیم.

* بازیکن خاصی را از استقلال و پرسپولیس هم مد نظر دارید؟
فعلا نمی‌خواهم روی این مباحث متمرکز شویم. تلاش ما این است تا دو، سه بازیکن که به کار تراکتورسازی می‌آیند را جذب کنیم و کاری به نام تیمشان نداریم.

* جدایی محسن حسینی از تراکتورسازی به حضورش در لیست مازاد شما ارتباطی داشت؟
ما در تراکتورسازی لیست مازاد نداریم و قصدمان این است تا تمام بازیکنان را حفظ کنیم. بعضی از بازیکنان هستند که کم بازی کردند و دوست دارند تیمشان را تغییر بدهند. ما با این بازیکنان همکاری می‌کنیم.

* گفته می‌شود دوران خدمت سربازی میلاد فخرالدینی تمام شده و احتمال جدایی این بازیکن هم از تراکتورسازی هست.
درباره خدمت سربازی میلاد خبری ندارم ولی این بازیکن قطعا تا پایان فصل در تراکتورسازی باقی می‌ماند و در کنار ما هست.

* با این حساب مهمترین دغدغه شما در نیم فصل دوم چه مسئله‌ای خواهد بود؟
ما باید کاری کنیم تا در مسابقات خانگی موفق‌تر باشیم. رقیبان ما که در صدر جدول هستند، در نیم فصل بیشتر امتیازات خود را از ضربات ایستگاهی به دست آورده‌اند ولی ما امتیاز زیادی از این طریق کسب نکردیم. به صورت استاندارد باید 25 درصد گل‌های یک تیم از ضربات ایستگاهی به ثمر برسد ولی آمار ما در نیم فصل فقط سه درصد بود. ما باید خودمان را در این زمینه بهتر کنیم ولی این را هم می‌دانیم که رفع آن راه تمرینی ندارد و باید ابزار خاصی را فراهم کنیم.

* ابزار خاص یعنی خرید بازیکنان سر زن؟
بله، هم بازیکن سر زن و هم بازیکن کاشته‌زن . البته سر زدن فقط یک فاکتور است و این خلا را می‌توان با مدافعان هم پر کرد. مهمترین فاکتور در به گل رسیدن از طریق ضربات ایستگاهی، این است که ضربه اول خوب ارسال شود و در نقطه هدف فرود بیاید.

* فصل گذشته صحبت از این بود که با کاهش تعداد تیم‌ها، کیفیت مسابقات لیگ برتر بالاتر خواهد رفت. این کیفیت در بازی‌های نیم فصل اول مشهود بود؟
کیفیت بازی‌های لیگ چیزی نیست که به صورت کلی درباره آن صحبت کرد. باید این قضیه را موشکافی کرد و جزئیات تیم‌ها، نحوه به ثمر رسیدن گل‌ها، تعداد پاس‌ها و ... را بررسی کرد.

* یعنی لیگ برتر نسبت به فصل گذشته تغییری نداشته است؟
استنباط من این است که لیگ در دو عامل بهتر شده . یکی بازی فیزیکی و درگیرانه که نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم. این پیشرفت در سال‌های گذشته به صورت ملایم رخ داده است. عامل دیگر هم استفاده از ضربات ایستگاهی و به گل رسیدن از این طریق است. تمام تیم‌های بالای جدول به جز ما در ضربات ایستگاهی خوب عمل کرده‌اند. در جنبه‌های دیگر چیز به خصوص ندیدم. البته تیم‌هایی مثل سایپا، صبا و نفت تهران را بخصوص در بازی‌های آخرشان بهتر دیدم. این تیم‌ها نسبتا خوب عمل کرده‌اند.

* با این حال یکی از نکات قابل توجه لیگ امسال، کاهش تعداد مربیان اخراجی نسبت به فصل گذشته است. چه اتفاقی افتاده که لیگ امسال با حداقل مربی قربانی به نیمه راه رسید؟
به نظرم دیدگاه مدیران بهتر شده است. این هم به خاطر کار تحقیقاتی است که کانون مربیان شش سال مدام انجام داده. تحقیقات ما نشان داده که عوض کردن مربیان فقط 17 درصد کارامد بوده و در 83 درصد، تغییر کادر فنی حاصلی نداشته است. این کارها می‌تواند دیدگاه مربیان را بهبود بخشیده و صبر آنها را بیشتر کند. به نظرم مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که برای خارج کردن تیم از شرایط بد، اخراج مربی بهترین راهکار نیست بلکه آخرین راهکار است.

* مجددا به تراکتورسازی برگردیم. هر چقدر که در سال‌های گذشته به دور از حاشیه کار کرده بودید، امسال در تراکتورسازی حاشیه‌ها و مسائل زیادی گریبان تیمتان را گرفت. به طور کلی تجربه کار کردن در تبریز تا اینجای کار چطور بوده است؟
این مسائل همیشه در کنار تیم‌های بزرگ وجود دارد. چنین تیم‌هایی در صورتی که به آرامش برسند و برای حل مشکلات راهکار داشته باشند قطعا آنرا به خوبی مدیریت خواهند کرد. ما هم از روز اول سعی کردیم صبور باشیم و برای رفع مشکلات مراحلی را پشت سر بگذاریم. این مسائل باعث شد تا قدم به قدم جلو برویم و امیدوارم با همکاری تمام عوامل باشگاه، تیم، هواداران و رسانه‌ها بتوانیم در نیم فصل دوم قدرتمندتر ظاهر شویم.

* چه مسئله‌ای بیشتر از همه شما را در تبریز اذیت کرد؟
مسائل زیادی وجود داشت که الان دلم نمی‌خواهد از آنها اسم ببرم. من تلاش کردم روی کار خودم متمرکز باشم و اجازه ندهم این مسائل در عملکردم تاثیرگذار باشد.

* حکم کمیته استیناف برای کسر امتیاز از تراکتورسازی قطعی است. آیا باز هم نسبت به آن اعتراض می‌کنید؟
صد درصد. ما حتما اقدام می‌کنیم. برایمان سخت است این حکم را قبول کنیم در حالی که شرایط در سایر ورزشگاه‌های ایران حادتر است. شاید استادیوم یادگار امام تبریز از نظر تماشاگر، یکی از بهترین ورزشگاه‌های ایران باشد که به همین دلیل هم باید تماشاگران تشویق شوند نه تنبیه. احساس من این است که جبهه‌های جدیدی علیه تراکتورسازی شکل داده‌اند و ما باید در این جبهه‌ها هم مبارزه کنیم. توقع ما این است که در زمین فوتبال بازی کنیم نه اینکه از طرق دیگر هم وارد شویم. این حکم واقعا برای ما باور کردنی نیست آن هم در حالی که شاهدیم در سایر استادیوم‌های دیگر چه اتفاقات فاجعه باری رخ می‌ددهد.

* خیلی‌ها معتقد بودند علی کریمی این فصل در تراکتورسازی دوام نمی‌آورد و ممکن است با شما به مشکل بخورد.
نمی‌دانم چرا این فصل مرتب درباره کریمی از من سئوال می‌شد. من هرچه را درباره کریمی گفتم شما آنرا در زمین مشاهده کردید. همه دیدند که کریمی چقدر خوب بازی کرد. وقتی این بازیکنان آرامش داشته باشند می‌تواند پیشرفت کنند. بازیکن در هر سطحی که باشد پیشرفت را دوست دارد. هر چند شاید من نتوانستم کریمی را به آرامش صد درصد و کامل برسانم چون یکسری از مسائل از حیطه من خارج بود.

* و سئوال آخر؛ ارزیابی‌تان از بازی تیم ملی ایران با تایلند چیست؟
همانطور که در بازی رفت هم دیدیم، تایلند نمی‌تواند برای تیم ما مشکل ساز باشد. هرچند فوتبال تایلند پیشرفت زیادی داشته است ولی آنها در سال‌های آینده مقابل ما حرفی برای گفتن خواهند داشت نه الان. به نظرم با شکست این تیم به مرحله نهایی جام ملت‌ها صعود می‌کنیم.

کد خبر 2173686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha