۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۸:۱۴

انتشار 11 مجموعه شعر از سوی شورای شعر نوجوان کانون مصوب شد

انتشار 11 مجموعه شعر از سوی شورای شعر نوجوان کانون مصوب شد

دبیر«شورای شعر نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تصویب 11 مجموععه شعر برای انتشار به همت این شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، 11 مجموعه شعر در «شورای شعر نوجوان امروز» تصویب نهایی شده که این شعرها متعلق به فرهاد حسن‌زاده، جعفر ابراهیمی، مهدی مرادی، مینو کریم‌زاده، حامد محقق، مهدی نظری و ... است و به زودی منتشر می‌شود.

«شورای شعر نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به دبیری بابک نیک‌طلب برای حمایت از شاعران و انتشار اشعاری با قالب و محتوای تازه شکل گرفته است.

پیش از این نیز، طرح رمان نوجوان کانون و همچنین نمایشنامه‌نویسی برای نوجوانان شکل گرفته و آغاز به کار کرده بود. «شورای شعر نوجوان امروز» قرار است در همان راستا فعالیت کند و بیشتر به مفاهیم دینی و مذهبی و موضوعاتی بپردازد که کمتر به آن توجه شده است.

«شورای شعر نوجوان امروز» زیر نظر شورای سیاست‌گذاری اداره می‌‍شود؛ مدیر عامل، معاون تولید، مدیر انتشارات کانون پرورش فکری و 8 تن از شاعران کودک و نوجوان، اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند. دبیری این شورا هم با بابک نیک‌طلب است.

«شورای شعر نوجوان امروز» به قالب‌ها و مضامینی می‌پردازد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است. شعر سپید، رباعی، ترانه و طنز از جمله مواردی است که شورای شعر نوجوان به آن می‌پردازد. این شورا، به تازگی کار خود را آغاز کرده و جلسات نقد و بررسی آن، پس از ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

کد خبر 2174012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha