لاوروف خواستار کمک آسیا برای حل بحران سوریه شد/ بازداشت 45 نفر در نپال

لاوروف خواستار کمک آسیا برای حل بحران سوریه شد/ بازداشت 45 نفر در نپال

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: تظاهرات تایلندی ها در بانکوک، تاکید لاوروف بر تلاش کشورهای آسیایی برای حل بحران سوریه و فلسطین و بازداشت 45 نفر در نپال از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

تایلند

رسانه های خبری از تظاهرات هزاران نفر از مردم تایلند در اعتراض به لایحه بحث‌ برانگیز عفو سیاسی دولت در پارکی در حومه بانکوک خبر دادند.

تظاهرات هفت هزار نفر از مردم تایلند در بانکوک با وجود تدابیر شدید امنیتی و استقرار پلیس در سراسر این شهر و هشدار درباره پیامدهای این اقدام صورت گرفت.

معترضان اعلام کردند که تصویب این لایحه راه را برای عفو قاتلان و همچنین بازگشت تاکسین شیناواترا برادر یینگلاک و نخست‌ وزیر سابق تایلند به قدرت که در تبعید خود خواسته به منظور فرار از محاکمه و زندانی شدن به جرم فساد مالی است، هموار می سازد.

چین

رسانه های خبری همچنین از رزمایش 10 روزه چین و هند در در زمینه ضد تروریسم در استان سیچوان در جنوب غربی چین خبر داده و گزارش دادند که در این رزمایش 150 نفر از نظامیان دو کشور شرکت دارند.

هند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در یازدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای آسیا و اروپا در دهلی نو با اشاره به پیامدهای دخالت خارجیها در بهار عربی خواستار تلاش کشورهای آسیایی و اروپایی برای حل سیاسی بحران در سراسر جهان به خصوص سوریه و فلسطین شد.

نپال

همچنین تظاهرات اعضای حزب کمونیست نپال مائوئیست در نپال به خشونت کشیده شد و پلیس از بازداشت 45 نفر از مائوئیست‌های تندرو در جریان اعتصاب سراسری خبر داد که تمام تلاش خود را برای تعویق در برگزاری انتخابات پارلمانی انجام می دهند.

بر اساس این گزارش اعضای حزب کمونیست نپال مائوئیست که سال گذشته از مائوئیست جدا شده، اعلام کردند که انتخابات 19 نوامبر (28 آبان) را تحریم می کنند.

معترضان برگزاری دومین انتخابات سراسری در نپال را در تضاد با قانون اساسی خود می دانند و از همین رو 10 خودرو را در سراسر کشور آتش زدند. ناآرامی ها در نپال درحالیست که سازمان ملل خواستار محترم شمردن حقوق مردم از سوی اعضای این حزب شده است.

کد خبر 2174172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha