۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷

رضوی:

برداشت پنبه از مزارع زیر کشت استان سمنان آغاز شد

برداشت پنبه از مزارع زیر کشت استان سمنان آغاز شد

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز برداشت پنبه از مزارع زیر کشت این محصول در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر رضوی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه برداشت پنبه از مزارع زیر کشت استان آغاز شده است گفت: کار برداشت به صورت دستی از حدود چهار هزار هکتار از مزارع پنبه استان که بیش از 95 درصد آن در دو شهرستان گرمسار و آرادان قرار دارد در حال انجام است.

وی بیان کرد: به طور متوسط از هر هکتار اراضی زیر کشت 2.5 تن محصول برداشت می شود و برآورد می شود در سالجاری حدود 10 هزار تن محصول پنبه از مزارع استان برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص خرید محصول پنبه نیز اظهار داشت: تعداد سه کارخانه تصفیه پنبه در شهرستان های گرمسار و آرادان وجود دارد که محصول برداشت شده را از کشاورزان خریداری می کند.

رضوی یادآور شد: قیمت تضمینی خرید هر کیلو محصول پنبه 22 ریال است که در صورت عدم خرید توسط بخش خصوص، خرید آن تضمین شده است که در حال حاضر محصول پنبه برداشتی استان بیشتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

وی گفت: برای کشت پنبه در سالجاری حدود 93 تن بذور پنبه و 640 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شد و برای توسعه مکانیزاسیون دو هزار و 200 هکتار از مزارع به صورت ردیفکار کشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خاتمه با اشاره به اینکه برای تامین بذور مورد نیاز کشت پنبه در استان 265 هکتار از مزارع برای تکثیر بذر در نظر گرفته شده اسن اظهار داشت: برآورد می شود 400 تن بذر استحصال شود که ضمن تامین نیاز استان نیمی از آن به سایر استان ها ارسال خواهد شد.

کد خبر 2174611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha