تحولات آسیا/

انتقاد از سیاست های هسته ای دولت ژاپن/ افزایش میزان خسارات طوفان فیلیپین

انتقاد از سیاست های هسته ای دولت ژاپن/ افزایش میزان خسارات طوفان فیلیپین

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: تاکید نخست وزیر سابق ژاپن بر لزوم توقف برنامه دولت برای ازسرگیری فعالیت نیروگاههای هسته ای، وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری دراندونزی و افزایش میزان خسارات طوفان فیلیپین از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

ژاپن

بونیشیرو کوآیزومی نخست وزیر سابق و رئیس حزب لیبرال دموکرات ژاپن در سخنانی ضمن انتقاد از برنامه های دولت برای فعال‌ سازی مجدد رآکتورهای هسته ای خواستار توقف برنامه دولت شینزو آبه برای ازسرگیری فعالیت 50 نیروگاه هسته ای در این کشور شد که در پی فاجعه هسته ای نیروگاه فوکوشیما در مارس 2011 تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه ازسرگیری فعالیت رآکتورهای هسته ای باعث ایجاد زباله های هسته ای بیشتر می شود، گفت: نخست وزیر هنگامیکه از قدرت خود استفاده کند می تواند ژاپن را به کشوری عاری از نیروگاه هسته ای تبدیل کند.

اندونزی

اندونزی امروز چهارشنبه اعلام کرد که مبلغ دو میلیون دلار را برای کمک به طوفان زدگان در فیلیپین اعطا می کند.

خبر دیگر اینکه زمین لرزه ای به قدرت 5.5 ریشتر شمال جزیره سوماترا در اندونزی را لرزاند.

ویتنام

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رهبران ارشد ویتنامی درباره گسترش همکاریهای دوجانبه به خصوص در زمینه انرژی، گاز، نفت و فناوری هسته ای گفتگو کرد.

فیلیپین

شمار تلفات بر اثر طوفان فیلیپین به دو هزار و 275 نفر و میزان خسارات به 17.4 میلیون دلار  رسید. همچنین بر اثر این طوفان سه هزار و 665 نفر زخمی شده و 80 نفر مفقود شدند.

توفان هایان که هم اکنون در حال عبور از شمال ویتنام و مرز چین است به دلیل برخورد با بادهای استوایی سرعت خود را از دست داده است. این درحالیست که سهمگین ترین توفان سال جاری در جنوب شرق آسیا تنها در فیلیپین به 4 میلیون نفر خسارت وارد کرده است که بسیاری از آنها با کمبود سرپناه، غذا و آب آشامیدنی روبرو هستند.

"ریچارد گوردون" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ فیلیپین در همین رابطه گفت: وضعیت بغرنجی به وجود آمده است، شاهد اجساد قربانیان در مناطق توفان زده هستیم و خسارات زیادی برجای مانده است. وی همچنین بر لزوم کمک رسانی سریع به مردم توفان زده تاکید کرد.

گفتنی است نیروهای ارتش فیلیپین در مناطق آسیب‌دیده‌ حاضر شده و مشغول جمع‌‌آوری اجساد هستند. به دلیل قطع خطوط برق و تلفن، رانش زمین و قطع ارتباط زمینی با مناطق توفان‌زده ارائه اطلاعات دقیق در مورد تلفات جانی و مالی ممکن نیست.

استرالیا

کوین راد نخست وزیر سابق استرالیا امشب چهارشنبه در یک سخنرانی در مجلس نمایندگان بازنشستگی خود را از پارلمان اعلام می کند.

کد خبر 2175013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha