۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶

گزارش مهر؛

شهرستان دشتی در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم بود

شهرستان دشتی در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم بود

بوشهر - خبرگزاری مهر: شهرستان دشتی در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم شد و شهرها و روستاهای مختلف این شهر، صحنه برگزاری مراسمات مختلف روز تاسوعا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم عزادار و ولایت‌مدار شهرستان دشتی در روز تاسوعای حسینی با حضور در دسته‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و همچنین تجمع در مساجد و محافل عزاداری در سوگ سرور و سالار شهدا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

همچنین هئیت‌های زنجیر زنی به صورت گروهی از تمامی مساجد شهر راس ساعت 15 حرکت کردند و بعد از پیمودن مسافتی در جنب فلکه شهید مهدوی به همدیگر ملحق شدند و به عزاداری پرداختند.

در این بین حضور جوانان و نوجوانان که با شور و ذوق فراوان در رثای سرور وسالار شهیدان بر سر و سینه می‌زدند در نوع بی نظیر بود.

ابتدای برنامه هئیت‌های عزاداری به‌صورت یکپارچه به زنجیرزنی پرداختند و در ادامه صدای دلنشین دمام و سنج حال و هوای خاصی به این مراسم داد و در پایان نیز در رثای سرور و سالار شهیدان مریثه‌سرایی شد.

مردم شهرستان دشتی به‌واسطه ارادتی که به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارند هر ساله این مراسمات را با شکوه هر چه تمامتر برگزار می‌کنند و در روز تاسوعا نیز در جای جای این شهرستان شاهد بودیم که مردم با دادن نذورات به نوعی ارادت خود را نشان دادند.

110 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان دشتی اعزام شده‌اند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در ایام محرم 110 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان دشتی اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام سعید توکلیان افزود: اقامه نماز، تفسیر قرآن، مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و پاسخ به شبهات دینی و ذکر فلسفه قیام اباعبدالله از مهم‌ترین وظایف روحانیون اعزامی به مناطق مختلف این شهرستان است.

توکلیان با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی گفت: حضور روحانیون در مناطق محروم شهرستان دشتی موجب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‌شود.

جایگاه نهضت عاشورا در طول تاریخ در نوع خود بی نظیر است

امام جمعه شهر خورموج نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه قیام عاشورا گفت: جایگاه نهضت عاشورا در طول تاریخ در نوع خود بی نظیر است.

حجت الاسلام مصلح افزود: هم اکنون در شهر خورموج 30 حسینیه و مسجد وجود دارد که مملو از جمعیت است.

وی ادامه داد: محافل و مجالسی که برای سید و سالار شهیدان گرفته می‌شود به گونه‌ای امروز نهادینه شده که در منازل و محافل خانگی نیز برپا است و هرگز این آتش پرفروغ خاموش شدنی نیست.

کد خبر 2175073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha