۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۸:۵۵

گزارش مهر؛

تجمع بزرگ عاشورایان در خورموج برگزار شد/ برگزاری مراسم عزاداری در مناطق زلزله‌زده دشتی

تجمع بزرگ عاشورایان در خورموج برگزار شد/ برگزاری مراسم عزاداری در مناطق زلزله‌زده دشتی

دشتی - خبرگزاری مهر: تجمع بزرگ عاشورائیان با مشارکت هیئت‌های مذهبی خورموج و روستاهای همجوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرا رسیدن روز عاشورا تجمع بزرگ عاشوراییان عصر پنجشنبه در خورموج با شکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم تمام هیئت‌های مساجد در شهر خورموج و روستاهای همجوار شرکت کردند و بعد از پیمودن مسافتی در کنار گلزار شهدا این شهر تجمع و عزاداری کردند.

حضور نوجوان و جوانان در این تجمع بزرگ  دیگر عاشقان ودوستذاران ابا عبدالله الحسین (ع) چشمگیر بود و مادران با در آغوش گرفتن فرزندان خردسال خود به یاد علی اصغر امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

هیئت‌های عزاداری با در دست داشتن علم و پرچم‌های سبز و قرمز حسینی فریاد لبیک یا حسین سر می‌دادند و در گوشه دیگری از این عزاداری صدای دلنشین دمام و سنج طنین انداز شده بود.

همچنین نماز ظهر عاشورا در جای‌جای شهرستان دشتی به یاد دشت کربلا با حضور مشتاقان و شیفتگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به صورت جماعت برگزار شد.

مراسم ماه محرم در دشتی قابل وصف نیست

امام جمعه شهر خورموج در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر ساله این مراسم با شکوه و جمعیت پرشور در همه نقاط شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام بعدالحسین مصلح افزود: هرساله خداوند توفیق می‌دهد به مساجد شهر و روستا سر بزنیم و در کنار عزاداران قرار بگیرم که امسال نیز به 90 درصد عزاداریهای روستا سر زدم و جمعیتی که مشاهده شد غیر قابل وصف بوده است.

وی ادامه داد: یکی از امتیازاتی که در این شهرستان بود، حضور مبلغان اعزامی از قم و مشهد بود و همه این شخصیت‌ها در مساجد شهر و روستا به ایراد سخنرانی پرداخته و فرهنگ عاشورا را تبیین کردند.

180هیئت در شهرستان دشتی فعالیت می‌کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم امروز با شور و شوق زیاد برگزار شد که در این بین حضور نوجوانان و جوانان پررنگ بوده است.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان افزود: امروز جوانان و نوجوانان این شهرستان با علم گردانی که داشتند به نوعی ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند و آمدند که بگویند امام حسین (ع) اگر در روز عاشورا ما بودیم در رکابتان می جنگیدیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون 180 هیئت عزاداری در شهرستان دشتی مشغول به فعالیت هستند که از این  تعداد 35 هیئت در شهر خورموج است.

توکلیان همچنین از ساماندهی 120 مداح در شهرستان خبر داد و گفت: امسال 110 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به نقاط مختلف شهرستان برای تبلیغ اعزام شدند.

وی گفت: امسال برای اولین بار در شهرستان دشتی در روز تاسوعای حسینی مراسم عزاداری با حضور هیئت‌ها به‌صورت تجمع برگزار شد که در این مراسم هیئت‌های زنجیر زنی روستایی نیز حضور داشتند.

اقتدار و عزت ما مرهون عزاداری‌های محرم است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اقتدار، عزت و آزادگی ما مرهون و مدیون همین عزاداری‌ها و حضور شکوهمند در آئین‌های محرم است.

حسین باغداری افزود: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"؛ لذا تا این ملت محرم و عاشورا دارد هیچگاه تزلزل و سستی را در ایمان و اراده خود نخواهد دید .

وی ادامه داد: جلوه‌گاه درخشان آئین‌های محرم و به‌ویژه عاشورا حضور با شور و شعور نسل جوان و نوجوان است که با الگوگیری از حضرت علی اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع) ولایت‌مداری را در خود نهادینه می‌کنند.

مراسم عزاداری عاشورا در جوار شهدای خلیج فارس

مسئول هئیت عزاداری روستای بحیری نیز در گفتگو با مهر گفت: مردم این روستا در این روز هم‌نوا با دیگر مردم سراسر کشور در سوگ و سرور سالار شهیدان غرق در ماتم بودند.

کاظم مزیری افزود: مردم دیندار و متدین روستای بحیری در روز عاشورای حسینی با عشق وعلاقه وافر به اهل بیت عصمت و طهارت و به یاد مصیبت‌های غمبار مقتدای خود امام حسین (ع) و یاران باوفایش در دشت نینوا با شور و حال خاص، زن و مرد و پیر و جوان در همه برنامه‌ها دهه محرم حضور بسیار فعال داشتند.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها از یادمان شهدای روستا تا گلزار شهدای خلیج فارس و شهدای دیگر روستا برگزار شد.

مراسم روز عاشورا در مناطق زلزله‌زده شنبه برگزار شد

علی زارعی سرپرست بخشداری شنبه و طسوج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده مردم در این مناطق برگزار شد.

اسدالله حاجیانی سرپرست بخشداری کاکی نیز به خبرنگار مهر گفت: مردم منطقه کاکی همچون دیگر مسلمانان حضوری گسترده و پرشور در مراسمات عزاداری امروز داشتند و بار دیگر ارادت و عشق خود را به امام حسین(ع) نشان دادند.

مراسم تعزیه بزرگ عصر عاشورا با حضور150 هنرمند برگزار شد

همچنین مراسم تعزیه بزرگ عصر عاشورا با حضور بیش از 150 هنرمند در روستای عربی از توابع بخش مرکزی دشتی برگزار شد.

این مراسم که با حضور مشتاقان برگزار شد روز عاشورا وشهادت امام حسین (ع) را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 2175241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha