۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

گزارش مهر؛

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کنار یادمان شهدای گمنام گناوه برگزار شد

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کنار یادمان شهدای گمنام گناوه برگزار شد

گناوه – خبرگزاری مهر: همزمان با عصر تاسوعای حسینی ، هیئات زنجیرزنی با حضور در خیابان ساحلی و در کنار یادمان شهدای گمنام شهر گناوه به یاد سقای دشت کربلا حضرت ابالفضل العباس به زنجیر زنی و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که عصر چهارشنبه برگزار شد، اغلب هیئت‌های زنجیرزنی شهر گناوه از محله‌های عبدامام، باباعلیشاه، جاده برازجان و ... حضور داشتند و به اجرای برنامه زنجیر زنی پرداختند.

در این آئین اقشار مختلف مردم از بزرگ و کوچک، پیر و جوان همه و همه آمده بودند تا در کنار یادمان دو لاله گمنام خونین کفن که در ادامه راه سید الشهدا به شهادت رسیده بودند، به عزاداری و سوگواری بپردازند.

در این مراسم هیئات زنجیرزنی، نوحه خوانان زنجیر زن به اجرای نوحه های عاشورایی خود به مناسبت روز تاسوعا پرداخته و فضای معنوی زیبایی را در کنار یادمان شهدای گمنام گناوه بپا کردند.

بسیاری از هیئت ها با پای پیاده به این مکان آمدند و در مسیر خود از هیئت تا محل یادمان شهدای گمنام نیز به زنجیرزنی اقدام کرده و در یادمان شهدا با نظم زیبایی استقرار یافته بودند.   

در این آئین خانواده‌های گناوه‌ای نیز حضور پررنگی داشتند و باید از نقش راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی شهرستان گناوه در ایجاد نظم مناسب و امنیت کامل مراسم تقدیر کرد.

رئیس و برخی کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان نیز در این مراسم با تجهیزات امدادی در کنار نیروهای انتظامی مشغول خدمت رسانی به مردم متدین گناوه بودند.

در این آئین همچنین یک هیئت عزاداری دانش آموزی به اجرای سینه زنی به شکل یزله پرداختند که مورد توجه همه سوگواران در محل برگزاری تجمع هیئت‌های زنجیرزنی قرار گرفت.

کد خبر 2175079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha