۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۲

حجت الاسلام كوثري:

تقيد به مسائل ديني مهم ترين ثمره مجالس عزاداري محرم است

تقيد به مسائل ديني مهم ترين ثمره مجالس عزاداري محرم است

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با اشاره به بركات و ثمرات حضور در مجالس عزاداري امام حسين(ع) گفت: وحدت، تعاون، ابراز محبت به اهل بيت(ع) و تقيد به مسائل ديني مهمترين ثمرات حضور در مجالس عزاداري امام حسين(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، با استناد به آيات قرآن كريم، افزود: مومنان حق ندارند دشمنان دين و بشريت را به عنوان دوست انتخاب و نسبت به آنها اظهار مودت كنند، در حالي كه طرف مقابل آنها به حق پايبندي ندارد.

او با بيان اين كه تولي و تبري دو ويژگي مكتب تشيع بوده و در فرهنگ عاشورا نيز به اين دو تاكيد شده است، اظهار داشت: تبري بايد آن گونه باشد كه به فرموده امام صادق(ع) مومن حق ندارد نوع لباس، غذا و رفتار او مانند دشمنان باشد چرا كه اگر اين طريق را انتخاب كند او نيز جزو دشمنان دين خواهد بود.

خطيب نماز جمعه شيروان در ادامه به بيان بركات و ثمرات مجالس عزاداري امام حسين(ع) پرداخت و گفت: مهم اين است كه وحدت و همدلي، روحيه تعاون و ابراز محبت به اهل بيت(ع) و تقيد به مسائل ديني كه از اين مجالس فرا گرفته ايم، را حفظ كنيم چرا كه اين موارد از مهمترين ثمرات حضور در مجالس عزاداري امام حسين(ع) محسوب مي شوند.

حجت الاسلام كوثري همچنين با اشاره به روز تجليل از اسرا و مفقودان، عنوان كرد: اسراء كربلا درس آزادي به جامعه بشري داده اند و بايد اسراي كربلا، سرمشق دائمي براي امت اسلام باشند.

به گفته وي آزادگان دفاع مقدس نيز با همين فرهنگ توانستند در برابر مزدوران رژيم بعثي تحمل كرده و نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب كنند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان با بيان نقش امام سجاد(ع) به حركت تبليغي قهرمانانه آن حضرت پرداخت و گفت: اگر امام سجاد(ع) نبود كربلا در كربلا پنهان مي شد اما اين امام شيردل توطئه هاي رژيم اموي را در هم شكست و در طول حيات خود به افشاگري بر عليه نظام فرعوني آل زياد و آل مروان پرداخت تا سرانجام در دوازدهم محرم سال 95 هجري قمري به شهادت رسيد.

حجت الاسلام كوثري در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز آزادسازي سوسنگرد در سال 63 شمسي اشاره كرد و آن را پياده سازي مكتب عاشورايي دانست.

وي همچنين با اشاره به هفته كتاب و كتابخواني اظهار داشت: جامعه امروز ما براي تقويت فرهنگ و ارزش ها و بصيرت افزايي نياز به اين يار مهربان دارد.

امام جمعه شيروان در پايان با اشاره به مسائل سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي نيز اشاره كرد و گفت: ملت رشيد ايران منتظر تحقق عزت و اقتدار و حقوق مسلم خود هستند و در اين راستا نيز تيم مذاكره كننده نظام را حمايت مي كنند.

کد خبر 2175348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha