۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

حجت الاسلام خدیری:

پیامهای عاشورا نسل به نسل منتقل شود/ الگوگیری از قیام عاشورا در دفاع مقدس

پیامهای عاشورا نسل به نسل منتقل شود/ الگوگیری از قیام عاشورا در دفاع مقدس

پرند - خبرگزاری مهر: امام جمعه پرند با بیان اینکه قیام عاشورای امام حسین(ع) به دست زینب کبری(س) به سرمنزل مقصود رسید و باعث شد تا قیامت دین خدا زنده بماند، اظهار امیدواری کرد: پیام های عاشورا و قیام امام(ع) در جامعه ما نسل به نسل منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خدیری در خطبه های امروز نماز جمعه شهر جدید پرند با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) اظهار داشت: حضرت می فرمایند، اگر می خواهی باتقواترین مردم باشی انجام واجبات و ترک محرمات، انسان را به این مقام والا و شایسته می رساند و هر که می خواهد بی نیازترین مردم به لحاظ نفس باشد باید به آنچه خدا به او داده راضی باشد و هر کسی می خواهد به مقام ورع برسد باید با رسیدن به شبهه توقف کند.

خدیری به ایام محرم الحرام اشاره کرد و ادامه داد: این روزها بازار عبادت خدا و بندگی او به واسطه سیدالشهدا(ع) گرم است، آرامترین روز در جامعه ما روز عاشوراست که بدون اتفاق خاصی سپری می شود و انسان به برکت پاکترین انسان روی زمین امام حسین(ع) رغبتی به آلودگی ها ندارد چرا که ایشان اهل بیت و تمامی دارایی خود را در راه خدا داد.

وی افزود: باید از این منظر به عاشورا و کربلا نگریست که زینب کبری(ع) این پاکی را تفسیر می کند، قیام برای خدا و قدعلم کردن مقابل دشمن خدا زیبایی است و حرکت عاشورا زیبا بود و امام(ع) در همان ابتدای قیام آیه انالله و اناالیه راجعون را قرائت کردند یعنی بالاترین مصیبت آن است که کسی مانند یزید به جامعه اسلامی حکومت کند و خدا می داند که در مدت حکومت او چه مصیبت هایی به اسلام وارد شد.

شهادت امام حسین(ع) برای بقا و سلامت دین بود

خطیب نماز جمعه پرند با بیان اینکه قیام و شهادت امام حسین(ع) برای بقا و سلامت دین بود، اظهار داشت: قیام امام(ع) زمانی بود که دین خدا را به مسلخ برند و فرمودند: چیزی از دین به جز سلام باقی نمی ماند اما با قیام سیدالشهدا(ع) امروز بازار دین گرم بوده و ایام محرم هرسال تازه و زنده برگزار می شود و هر سال عاشورا پرشورتر است.

وی با اشاره به جمعیت میلیونی زائران در کربلای حسینی در سال جاری افزود: امام(ع) برای خدا قیام کرد و خداوند کمک کرد تا این قیام با دست زینب کبری(س) به سرمنزل مقصود برسد و تا قیامت دین خدا زنده بماند و امیدواریم پیام های عاشورا و قیام امام(ع) در جامعه ما نسل به نسل منتقل و گفته شود که ایشان مقابل زور و استکبار ایستاد و ذلت را نپذیرفت و به دنیا پشت کرد.

الگوگیری از قیام عاشورا در دفاع مقدس

امام جمعه پرند به الگوگیری از قیام عاشورا و گفته سید حسن نصرالله که سند مقاومت حزب الله لبنان سوریه است، اشاره و اضافه کرد: رزمندگان ما نیز در هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از قیام عاشورا، مقاومت و ایستادگی خود را ثابت کردند و مقابل زورگویی ها، ظلم و استکبار جهانی ایستادند و زیر بار ظلم هم نرفتند.

بر اساس این گزارش، پیش از برگزاری نماز جمعه پرند، مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)،علمدار کربلا قمر بنی هاشم(ع) و اصحاب باوفای سیدالشهدا(ع) با حضور نمازگزاران و عزادارن فرزند فاطمه(س) با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت برگزار شد.

کد خبر 2175388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha