۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

جعفري در گفتگو با مهر:

خراسان شمالي به تعداد كافي مدير بومي توانمند دارد/ بومي گزيني اساس انتصاب هاي جديد باشد

خراسان شمالي به تعداد كافي مدير بومي توانمند دارد/ بومي گزيني اساس انتصاب هاي جديد باشد

بجنورد - خبرگزاري مهر: نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي در مجلس، در واكنش به سخنان استاندار خراسان شمالي مبني بر دعوت چند نيرو از استان خراسان رضوي براي تصدي سمت هاي مديريتي در اين استان گفت: خراسان شمالي به تعداد كافي نيروي بومي توانمند دارد.

قاسم جعفري در گفتگو با خبرنگار مهر، در واكنش به سخنان سيدعلي اكبر پرويزي؛ استاندار خراسان شمالي در رابطه با دعوت چند نيرو از استان خراسان رضوي براي تصدي سمت هاي مديريتي در اين استان، اظهار كرد: خراسان شمالي نيروهاي انساني توانمندي در عرصه هاي مختلف مديريتي دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در سفر به استان، اين موضوع را در بيانات كارشناسي خويش تاييد كردند.

او اضافه كرد: اين كه بپذيريم خراسان شمالي در برخي بخش ها فاقد مديران توانمند بومي بوده و يا براي به كارگيري نيروهاي موجود محدوديت قانوني داريم و به همين دلايل نيز از نيروهاي غيربومي دعوت كنيم، با واقعيات موجود و شعارهاي دولت يازدهم منطبق نيست.

نماينده مردم شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه وزرا و مديران ارشد پيش از تصدي مسئوليت مي بايد آيين حكومت داري فرا گيرند، تصريح كرد: اگر حكومت داري بر اساس حكمت نبوده و بر مبناي معادلات قدرت تنظيم شود به يقين دچار مشكل خواهيم شد.

او عنوان كرد: حجت الاسلام حسن روحاني؛ رييس دولت يازدهم خود بحث اعتدال را در كشور مطرح كرد و اكنون نيز در خراسان شمالي اگر به دنبال نيروهاي معتدل براي واگذاري مسئوليت هستند، نيروهاي بومي به تعداد كافي وجود دارد.

اين عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي افزود: لازمه شناسايي و انتصاب نيروهاي توانمند بومي در سمت هاي مختلف، مشورت استاندار با صاحب نظران است.

به گفته جعفري در اين راستا نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي تنها بخشي از طرف هاي مشورتي هستند و نماينده عالي دولت در استان مي بايد براي انتخاب مديران توانمندتر، با ساير صاحب نظران نيز مشورت كند.

اين نماينده مجلس گفت: در اين زمينه چه به لحاظ مسئوليت نمايندگي مردم و چه به لحاظ حق شهروندي و تاكيد دين مبين اسلام، مشورت هايي را در حد خيرخواهي به استاندار خراسان شمالي كرده ايم.

او در ادامه با اشاره به اين گفته استاندار خراسان شمالي كه" در انتصاب ها ديكته پذير نيستم"، افزود: مدير نبايد ديكته پذير باشد اما بايد مشورت پذيري داشته باشد.

جعفري اظهار كرد: از استاندار خراسان شمالي انتظار داريم به جاي ديكته پذيري به استشاره روي بياورد كه در تعاليم اسلامي نيز به آن تاكيد فراواني شده است.

قلب مردم خراسان شمالي از تعداد زياد مديران غيربومي جريحه دار است

نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي خواستار انتصاب مديران بومي بر اساس شايسته سالاري شد و گفت: ما با انتصاب نيروي غيربومي در استان مشكلي نداريم اما در شرايطي كه نيروي بومي توانمند وجود دارد؛ استفاده از نيروهاي غيربومي صحيح نيست.

قاسم جعفري اظهار داشت: قلب مردم خراسان شمالي از انبوهي نيروهاي غيربومي در سمت ها و مسئوليت هاي مختلف استان جريحه دار است و دولت يازدهم بايد سعي كند با انتخاب و انتصاب نيروهاي بومي، خواسته مردم استان را برآورده كند.

وي با اشاره به برخي محدوديت هاي قانوني مبني بر استفاده از نیروهای خارج از کادر وزارت کشور در استانداري، عنوان كرد: اين مورد نيز چندان مشكل بزرگي نيست و قانون هم اجازه استفاده از نيروهاي خارج از كادر وزارت كشور منوط به عدم وجود فرد واجد شرایط در داخل سازمان و دارا بودن دانش، تجربه و مهارتهای ویژه مدیریتی افراد مورد نظر را داده است.

عدالت در بومي گزيني رعايت شود

جعفري همچنين گفت: استاندار خراسان شمالي عدالت را در بومي گزيني مديران مختلف در شهرستان ها و مركز استان رعايت كند.

نماينده مردم شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي افزود: هم اكنون در اين پنج شهرستان، حدود 600 هزار نفر از 867 هزار نفر جمعيت خراسان شمالي، زندگي مي كنند و مردم اين شهرستان ها انتظار دارند كه در انتصاب مديران، بر اساس شايسته سالاري سهمي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي اكبر پرويزي؛ استاندار خراسان شمالي در مصاحبه اي كه شنبه 25 آبان در يكي از روزنامه هاي محلي استان منتشر شده گفته كه اگر براي پست هاي مديريتي استان نيرو كم آورديم از خارج استان تامين خواهيم كرد.

او اضافه كرده است: به اين منظور تعدادي نيرو از خراسان رضوي و وزارت كشور دعوت شده اند كه به جز چند نفر، مابقي به خاطر وجود مشكلات براي خانواده هاي آنان هنوز براي حضور در استان موافقت نكرده اند.

کد خبر 2175981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha