۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۵

اولاند در تل‌آویو ؛ تحکیم روابط اقتصادی یا ائتلاف علیه توافق با ایران

اولاند در تل‌آویو ؛ تحکیم روابط اقتصادی یا ائتلاف علیه توافق با ایران

در حالی که نظرسنجی های جدید در فرانسه نشان می دهد میزان محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به پایین ترین میزان خودرسیده است، وی امروز با سفر به فلسطین اشغالی با مقامات ارشد صهیونیست درباره ایران دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سفر سه روزه "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه به فلسطین اشغالی از امروز یکشنبه آغاز می شود.

منابع فرانسوی اعلام کردند که وی در این دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی دیدار می کند و موضوع هسته ای ایران اصلی ترین موضوع دیدار آنها خواهد بود.

این در حالی است که نتانیاهو چند روز پیش در اظهاراتی خطاب به مقامات فرانسه از آنها خواسته بود از مواضع خود در قبال موضوع هسته ای ایران در دور بعدی مذاکرات در ژنو (20 نوامبر) کوتاه نیایند.

نتانیاهو با اشاره به اینکه اسرائیل همچنان به آمریکا به عنوان مهمترین همپیمان می نگرد، تاکید کرده بود: البته روابط ما با فرانسه نیز ویژگیهای خاصی دارد. وی تداوم روابط فرانسه را بسیار مهم ارزیابی کرده و افزود: ما از مواضع محکم فرانسه در قبال موضوع هسته ای ایران استقبال می کنیم.

سفر فرانسوا اولاند به فلسطین اشغالی در حالی از امروز آغاز می شود که جدیدترین نظرسنجیها در فرانسه حاکی از آن است که میزان محبوبیت اولاند به پایین ترین حد خود در تاریخ فرانسه رسیده است.

نظرسنجی موسسه YouGov که به سفارش روزنامه آمریکایی هافینگتون پست و شبکه فرانسوی iTele  انجام شده نشان می دهد میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه در اثر افزایش میانگین بیکاری، افزایش مالیاتها و کاهش رشد اقتصادی به 15 درصد رسیده که پایین ترین میزان در تاریخ فرانسه است.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند اولاند در سفر سه روزه به فلسطین اشغالی به طور اساسی ارتقای سطح مبادلات تجاری با تل آویو و رساندن آن به سطح روابط سیاسی را در دستور کار خوددارد تا بلکه از مشکلات اقتصادی گریبانگیر فرانسه که در دوران ریاست جمهوری وی تشدید شده بکاهد.

 

کد خبر 2176369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha