۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

مدیر نمایشگاه یاد یار مهربان:

سرانه کتاب در مدارس تهران از 3 جلد در سال 84 به 11 جلد در سال جاری رسیده است

سرانه کتاب در مدارس تهران از 3 جلد در سال 84 به 11 جلد در سال جاری رسیده است

مدیر یازدهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان در هشت سال گذشته توانسته سرانه کتاب در مدارس تهران را از 3 نسخه برای هر دانش‌آموز به حدود 11 جلد به ازای هر نفر برساند که رقم قابل قبولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر‌مسعود شهرام‌نیا مدیر یازدهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه 26 آبان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به منظور تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب برگزار شد، با اشاره به به اینکه نمایشگاه یاد‌یار مهربان امسال نیز با هدف تجهیز و تقویت کتابخانه‌های مدارس، مساجد و حوزه‌های علمیه و نیز خوابگاه‌های دانشجویی در شهر تهران در دست برگزاری قرار گرفته است اظهار کرد: امسال نیز همانند سال قبل برای برگزاری این نمایشگاه فراخوانی منتشر شد و در آن از ناشران خواسته شد تا آثار متعلق به سه سال گذشته خود را به نمایشگاه بیاورند.

وی افزود: سیستم و شیوه ما در این نمایشگاه بر پایه اهمیت دادن به انتخابی است که اولیاء دانش‌آموزان و خود آنها از کتاب‌های موجود در نمایشگاه انجام می‌دهند و بر اساس این درخواست‌ها است که تجهیز مدارس را شکل می‌دهیم به همین خاطر از مسئولان مدارس دعوت می‌کنیم به عنوان ولی دانش‌آموزان به نمایشگاه بیایند و دست به انتخاب کتاب بزنند.

شهرام‌نیا در ادامه با اشاره به بودجه 35 میلیارد ریالی برگزاری این نمایشگاه گفت: بر اساس محاسبات ما به طور متوسط یک میلیون جلد کتاب از طریق این نمایشگاه به مدارس می‌رسد که این رقم به معنی آن است که به ازای تقریبا هر یک دانش‌آموز، یک عنوان کتاب اختصاص پیدا کرده است. نکته دیگر این است که نمایشگاه یاد یار مهربان در هشت سال گذشته توانسته سرانه کتاب در مدارس تهران را از 3 نسخه برای هر دانش‌آموز به حدود 11 جلد به ازای هر نفر برساند که رقم قابل قبولی است.

وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال 5 میلیارد ریال بودجه برای برگزاری این نمایشگاه اهدا کرده است که البته دوست داشتیم این رقم بیشتر از این باشد.

شهارم نیا در بخش دیگری از این نشست خبری با اهدای اعتبار متوسط 6 میلیون ریال به مدارس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برای مدارس دوره ابتدایی 550 هزار تومان، راهنمایی 600 هزار تومان و متوسطه 650 هزار تومان بودجه برای خرید کتاب از نمایشگاه اختصاص داده است. برای حوزه‌های علمیه نیز 10 میلیون ریال و برای هر یک از کتابخانه‌های شهر تهران نیز همین رقم تخصیص می‌یابند. جدای از این هر یکی از خوابگاه‌های دانشجویی نیز می‌توانند به طور متوسط 1 میلیون تومان از نمایشگاه خرید کنند.

به گفته شهرام نیا، مدارس و حوزه‌های علمیه و ... می‌توانند مازاد نیاز خود از نمایشگاه را با تخفیف 60 درصدی تهیه کنند و عموم مردم بازدید کننده نیز آثار مورد نیازشان را با تخفیف 25 درصد دریافت خواهند کرد.

وی در پایان از برگزاری نشست ماین شهرداران مناطق مختلف شهر تهران با مدارس هر منطقه و نیز برپایی کارگاه‌های آموزشی متنوع در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال و برای نخستین بار غرفه‌ای به منظور فروش ابزاری تجهیز کتابخانه‌های مدارس اعم از ابزارهای نرم‌افزاری و نیز قفسه‌های کتاب داریم و در کنار آن دو غرفه ویژه حوزه‌های علمیه و کتاب‌های عاشورایی نیز خواهیم داشت.

شهرام نیا همچنین از حضور 486 ناشر و 20 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و یکی از سران قوا در افتتاحیه یا اختتامیه این نمایشگاه خبر داد.

به گفته مدیر یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان سوم تا نهم آذر ماه از ساعت 8:30 صبح تا 16 در محل باغ کتاب تهران به نشانی بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)،‌ بعد از ایستگاه مترو شهید حقانی، ورودی اراضی عباس آباد، جنب کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

کد خبر 2176609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha