۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۰۸

علی کفاشیان:

خروجی فدراسیون در تیم ملی بی‌سابقه است/ تیم المپیک را تشکیل می‌دهیم

خروجی فدراسیون در تیم ملی بی‌سابقه است/ تیم المپیک را تشکیل می‌دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تیم ملی اسپانیا برای برگزاری دیدار دوستانه با ایران مبلغ بسیار بالایی را درخواست کرده، در مورد نتایج تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی گفت: خروجی فدراسیون در رده‌های مختلف ملی بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عی کفاشیان با اشاره به برنامه‌ها و اردوهای تیم ملی گفت: در حال حاضر برنامه تیم‌های ملی در حال پیگیری است. تیم ملی بزرگسالان که در لبنان حضور دارد تا روز سه‌شنبه به مصاف تیم لبنان برود. تیم زیر 22 سال در تهران اردو زده و یک بازی دوستانه با تیم گسترش فولاد تبریز انجام داده و روز سه‌شنبه هم به مصاف تیم ذوب‌آهن می‌رود.

وی افزود: تیم جوانان نیز در تهران اردو دارد و فردا برای حضور در یک اردوی تدارکاتی و انجام دو بازی دوستانه به ایتالیا می‌رود. تیم ملی فوتسال بانوان روسیه شنبه شب برای انجام دو بازی دوستانه به با تیم ملی فوتسال بانوان ایران وارد تهران شده است. تیم ملی فوتبال ساحلی امروز برای حضور در رقابتهای جام بین قاره‌ای به امارات می‌رود. اردوی تیم ملی زیر 14 سال در بوشهر تشکیل شده و خلاصه اینکه برنامه‌های تیم‌های ملی به خوبی پیش می‌رود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در هر صورت همه می‌دانند نتایج تیم‌های ملی خروجی عملکرد یک فدراسیون است و همانطور که می‌بینید تیم‌های ملی مختلف بانوان و آقایان در رده‌های مختلف، نتایج خوبی گرفته‌اند. تیم‌های نوجوانان زیر 17 سال فوتبال، تیم ملی فوتبال ساحلی، تیم ملی فوتسال و تیم ملی بزرگسالان به جام‌های جهانی صعود کرده‌اند. تنها تیم جوانان بود که سال گذشته نتوانست به جام جهانی صعود کند. تیم جوانان اما امسال در کرمان از مرحله مقدماتی به مرحله نهایی صعود کرده که واقعا کار آسانی نداشت.

وی در بخش دیگری از حرف‌هایش عنوان کرد: تیم نوجوانان زیر 16 سال هم در رقابتهای مقدماتی پاکستان به مرحله نهایی در تایلند صعود کرد و تیم نوجوانان زیر 17 سال از گروهش در جام جهانی 2013 امارات به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد که اگر در گروهش اول می‌شد، مطمئنا راه آسان‌تری برای صعود به مراحل بالاتر داشت اما از بدشانسی به تیم ملی نیجریه خورد که این تیم هم قهرمان جهان شد. در جام جهانی فوتسال و در جام جهانی فوتبال ساحلی هم تیم‌ها به از گروهشان صعود کردند و اینها نکات مهمی است.

کفاشیان یادآور شد: در هر حال تیم جوانان باید برای رقابتهای نهایی در میانمار و تیم نوجوانان برای رقابتهای تایلند به خوبی تجهیز شود. تیم زیر 22 سال هم سال گذشته در رقابتهای مالزی توانسته بود به عنوان تیم اول به رقابتهای عمان صعود کند و امسال در رقابتهای نهایی زیر 22 سال در عمان حضور خواهد داشت و امیدواریم که نتیجه بگیرد. منصوریان تیم خوبی ساخته که در واقع این تیم ملی "ب" است و پشتوانه تیم ملی بزرگسالان محسوب می‌شود و مطمئنا بسیاری از این بازیکنان می‌توانند تیم ملی را به جام جهانی 2018 روسیه ببرند.

وی تاکید کرد: تیم ملی بزرگسالان هم که تا حدود زیادی صعودش را به جام ملت‌های آسیای 2015 استرالیا قطعی کرده است. تیم ملی فوتسال بانوان در رقابتهای داخل سالن کره‌جنوبی نایب قهرمان شد و تیم ملی فوتسال مردان قهرمانی را کسب کرد. تیم زیر 15 سال هم با نایب قهرمانی در رقابتهای مقدماتی المپیک، سال آینده در المپیک نوجوانان جهانی حضور خواهد داشت. همه اینها نشان می‌دهد که خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی در تیم‌های ملی داریم و خروجی فدراسیون در این زمینه بی‌سابقه بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تیم امید هم خاطرنشان کرد: تیم المپیک را به زودی تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم به رقابتهای المپیک 2016 صعود کنیم و طلسم نرفتن به المپیک هم پس از 40 سال شکسته شود. البته ترجيح مي‌دهيم يک مربي خوب خارجي را براي اين تيم انتخاب کنيم البته بايد فردي را بياوريم که دو، سه سال در تيم کار کند و بتواند شرايط خوبي را برايمان به وجود بياورد. اگر مربي خارجي نشد يکي از مربيان خوب داخلي را براي تیم ملی امید انتخاب می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال هست و همچنان نمی‌توانیم به صورت ایده‌آل کار را پیش ببریم اما نمی‌گذاریم برنامه تیم‌های ملی اجرا نشود. هیچ وقت نباید کار تیم‌های ملی متوقف شود. در هر حال اگر می‌خواهیم تیم‌های قدرتمندی را روانه مسابقات کنیم باید دیدار دوستانه با تیم ملی ملی قدرتمند داشته باشیم. این اتفاق فقط مختص تیم ملی بزرگسالان نیست و تیم‌های ملی دیگر را هم شامل می‌شود. خدا را شکر که تکلیف وزیر ورزش هم مشخص شد تا وضعیت ورزش کشور سر و سامانی پیدا کند.

کفاشیان درباره بحث‌هایی که بر سر سفرش به آلمان پیش آمده است گفت: من برای بستن قرارداد با اسپانسر لباس به آلمان نرفته بودم. من فقط برای بازدید از کمپانی آل اشپورت به آلمان رفتم. فدراسیون با نماينده اين شرکت در دبي ارتباط دارد و براي کسب اطمينان از اينکه همه نيازهاي تیم ملی برطرف مي‌شود به آلمان سفر کردم و دیداری از دفتر اصلي اين شرکت داشتم. در هر حال پیراهن های آل اسپورت کيفيت خوبي در حد لباس‌های درجه یک اروپايي دارند که راضی کننده است.

وی درباره اینکه جواد نکونام کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا شده، خاطرنشان کرد: کاپیتان تیم ملی شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد و تیم ملی ایران هم از بهترین‌های آسیا بود که توانست به عنوان تیم اول و مستقیم به جام جهانی صعود کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص رایزنی براي انتخاب نکونام به عنوان بهترين بازيکن سال لابي مي‌کند، گفت: نکونام به لابي نياز ندارد و او صد در صد جزو بهترين‌هاست. برخی می‌گویند که باید برای وی لابی شود تا بهترین بازیکن آسیا شود در حالی نکونام احتیاجی به لابی ندارد چرا که وی از بهترین‌های آسیا بوده و با استقلال هم به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. انتخاب نکونام به عنوان بهترین بازیکن آسیا اتفاق بعیدی نیست.

وی درباره حضور بلاتر در ایران تاکید کرد: درباره حضور بلاتر در ایران و همایش علم و فوتبال به اندازه کافی صحبت کرده‌ام و البته خود آقای بلاتر در نامه‌ای از رئيس‌جمهور، رئيس مجلس و بنده تشکر کرده است و با ارسال نامه‌هايي به صورت جداگانه اعلام کرده است. ‌همين که او در کنگره علم و فوتبال حاضر شد و کنگره و همايش‌هاي ما را تائيد کرد بسيار مؤثر بود.

کفاشیان همچنین خاطرنشان کرد: از اين پس بلاتر شناخت زيادي روي ايران دارد و در تصميم‌گيري‌هایش ذهنيت خوبي از ما پيدا کرده است. حضور بلاتر فایده‌های زیادی برای ما دارد که در آینده مشخص می‌شود.

وی درباره دیدارهای دوستانه تیم جوانان و تیم ملی بزرگسالان با تیم‌های جوانان و بزرگسالان آمریکا و احتمال دیدار دوستانه ایران و اسپانیا یادآور شد: درباره تیم جوانان مذاکراتی انجام شده و تیم جوانان در ایتالیا قرار است به مصاف تیم ملی آمریکا برود که طی یکی دو روز آینده تکلیف انجام این دیدار مشخص می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: درباره تیم ملی بزرگسالان هم قرار شده که پس از مشخص شدن قرعه کشی جام جهانی تکلیف برگزاری این بازی مشخص شود و اگر دو تیم همگروه نشدند، بازی دوستانه انجام شود. درباره دیدار با اسپانیا هم باید بگویم که این تیم مبلغ بسیار بالایی برای بازی می‌خواهد که فدراسیون باید آن را تامین کند. در هر حال فدراسیون می‌خواهد با تیم هایی بازی کند که بخواهند و مشتاق باشند تا با ایران بازی کنند.

کد خبر 2176786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha