۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲

علی دوستی‌مهر در گفتگو با مهر:

مهدوی‌کیا مثلث فنی تیم جوانان را قدرتمندتر کرد/ درس‌های بزرگی از جام جهانی گرفتیم

مهدوی‌کیا مثلث فنی تیم جوانان را قدرتمندتر کرد/ درس‌های بزرگی از جام جهانی گرفتیم

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با اشاره به اینکه در بخش فنی این تیم تکبر و منیت وجود ندارد و مربیان به اینکه سرمربی باشند یا مربی فکر نمی‌کنند، گفت: قطعا با حضور مهدی مهدوی‌کیا مثلث فنی تیم جوانان تکمیل‌تر شده و راه رسیدن به موفقیت هموارتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از نشست روز یکشنبه اعضای کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال که با حضور علی کفاشیان، هادی آیت‌اللهی، هومن افاضلی و فریدون معینی و مربیان تیم‌های جوانان برگزار شد، حاضران مهدی مهدوی‌کیا را به عنوان مدیر فنی، علی دوستی‌مهر را به عنوان سرمربی و رحیم میرآخوری را به عنوان مربی تیم جوانان انتخاب کردند.

علی دوستی‌مهر در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بنده و میرآخوری از سال‎های بسیار دور در بانک ملی با هم در یک خانواده فعالیت می‌کردیم و تیم‌های این باشگاه از نونهالان تا امید را دست به دست هم برای موفقیت پیش می‌بردیم. امروز هم همان خانواده به اضافه مهدوی‌کیا در تیم جوانان دور هم جمع شدند، آن هم با هدف خدمت به فوتبال ایران.

وی اضافه کرد: امروز نیز مانند گذشته تمام برنامه‌ها و اردوهای آماده‌سازی تیم با هماهنگی همدیگر جلو می‌بریم و نه من و نه رحیم میرآخوری اهل تکبر و منیت نیستیم. اینکه چه کسی سرمربی باشد یا نفر دوم، اصلا بین ما مطرح نیست زیرا هدف مشترکی داریم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران همچنین افزود: همانطور که در تیم نوجوانان یک خانواده بودیم و هیچ‌کس دنبال نفر اول، دوم و یا سوم بودن را مطرح نکردند، در تیم جوانان نیز همین بحث مطرح است. اینجا خانواده‌ای است که همه از هم شناخت دارند، دل‌ها به هم نزدیک است و هر کس کار خودش را انجام می‌دهد تا تیم را به موفقیت برساند.

وی در پاسخ به این سئوال که رحیم میرآخوری از اینکه آیا نامش به عنوان سرمربی این تیم مطرح نشده ناراحت نیست، اظهار کرد: اصلا این بحث مطرح نبوده و نخواهد بود. آقای میر‌آخوری بزرگ ما است و یک مربی با شخصیت، خوش فکر، بزرگ و ارزشی است و در سال‌های سال فعالیتش در رده‌های پایه هیچ وقت دنبال پست و سمت نبوده است. بار دیگر تاکید می‌کنم ما یک خانواده‌ایم که این مسائل درونش حل شده است. ما دست به دست می‌دهیم و کل هدف‌مان خدمت به تیم جوانان است.

دوستی‌مهر در مورد حضور مهدی مهدوی‌کیا هم به عنوان مدیر فنی در تیم جوانان یادآور شد: با اضافه شدن مهدی، قطعا کار بهتر از گذشته پیش می‌رود. مهدی محصولی از کارخانه میرآخوری‌ و بنده در بانک ملی است و حالا به ضلع سوم مثلث فنی تیم جوانان تبدیل شده که قرار است با همدیگر تیم جوانان را برای رسیدن به جام جهانی و موفقیت‌های بزرگ آماده کنیم.

وی ادامه داد: وجود مهدی مهدوی‌کیا که یک بازیکن بزرگ و فردی دارای تجربه و اخلاق بالا است، شخصیت تیم جوانان را بالاتر می‌برد. این اتفاقی ارزشمند برای تیم جوانان است و بازیکنان می‌توانند از تجربه او استفاده کرده و رفتارهایش را الگوی خود قرار دهد.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در مورد اردوی این تیم در ایتالیا در حالی که هنوز برنامه‌های استعدادیابی تیم جوانان آغاز نشده، خاطرنشان کرد: ایتالیایی‌ها از یک ماه پیش ما را دعوت کرده بودند و نمی‌توانیم بازی با تیم‌های با کلاس دنیا را نادیده بگیریم اما مطمئنا وقتی از ایتالیا برگردیم اردوهای استعدادیابی آغاز می‌شود، بازیکنان را در لیگ برتر، رقابتهای دسته اول و مسابقات مختلف امید و جوانان زیر نظر خواهیم گرفت تا بازیکنان مستعد را به اردو دعوت کرده و هیچ بازیکن دارای قابلیتی از قلم نیفتاد.

وی در مورد دیدار تیم فوتبال جوانان ایران با آمریکا در اردوی ایتالیا هم تاکید کرد: برگزاری این بازی تایید نشد و تنها در این اردو با تیم جوانان ایتالیا بازی خواهیم کرد.

دوستی مهر در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، در مورد اینکه آیا تیم جوانان با کادر فنی جدیدش می‌تواند به جام جهانی راه یافته و به ناکامی ایران در این رده پایان بخشد، تاکید کرد: موفقیت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بسیار سخت است. از یک سو وضعیت آب و هوایی میانمار خیلی وحشتناک است و از سوی دیگر در کنار قدرت‌های برتر آسیا از جمله ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا، تیم‌های ازبکستان، امارات و حتی تایلند و ویتنام در این سال‌ها پیشرفت‌های بسیاری کرده‌اند و می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند.

وی اضافه کرد: بار دیگر تکرار می‌کنم موفقیت در آن مسابقات و رسیدن به جام جهانی کار بسیار دشواری است و برای کسب این افتخار بزرگ نباید یک روز را هم از دست بدهیم. برای جهانی شدن لازم است شبانه روزی تلاش کنیم و برنامه آماده‌سازی منسجمی داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با تاکید مجدد بر اینکه در رده‌های پایه برگزاری بازی تدارکاتی حرف اول و آخر را می‌زند و هر چقدر تمرین کنید اما بازی تدارکاتی نداشته باشید فایده‌ای ندارد، اذعان کرد: در این سال‌ها فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان برای تیم‌های پایه زحمات زیادی کشیدند و امیدواریم این زحمات با موفقیت تیم‌های پایه به بهترین شکل پاسخ داده شود.

وی در بخش پایانی گفتگویش با خبرنگار مهر، در مورد عملکرد تیم نوجوانان در جام جهانی زیر 17 سال امارات هم تصریح کرد: باز هم می‌گویم ما می‌توانستیم در آن مسابقات جزو 4 تیم برتر جام شویم اما کسانی موفق می‌شوند که از گذشته و تجربیاتی که به دست می‌آورند، برای آینده درس بگیرند. ما هم از این جام جهانی، درس‌های بزرگی گرفتیم.

دوستی‌مهر صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: یکی از بزرگترین درس‌های جام جهانی امارات این بود که ما باید برای حضور در چنین تورنمنت‌هایی بازی‌های تدارکاتی مناسبی داشته باشیم. اگر پیش از حضور در امارات، با تیم‌های آفریقایی بازی کرده بودیم، نمی‌گویم نیجریه را می‌بردیم اما به راحتی هم مغلوب آنها نمی‌شدیم و حداقل بازی پایاپای و برابری را با این تیم ارائه می‌کردیم و در طول 90 دقیقه برابر این تیم به تساوی می‌رسیدیم.

وی در ادامه افزود: در جام جهانی ما اتریش را یک بر صفر بردیم درحالیکه دو تیم تقریبا بازی پایاپایی را ارائه دادند اما کانادا در دست ما بود و در رفت. ما در آن بازی فرصت‌های گل بسیاری ایجاد کردیم و اگر یک بار بازی را ببینید، متوجه این مسئله می‌شوید در حالیکه باید کانادا را 10 بر صفر می‌بردیم با آن تیم مساوی کردیم. همین نتیجه باعث شد به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رفته و حریف نیجریه قوی‌ترین و قهرمان جهان شویم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در پایان در مورد بحث حضور مهدوی‌کیا در یکی از کمیته‌های فیفا و اینکه آیا او بهتر است مربیگری را ادامه دهد یا وارد بحث مدیریتی فوتبال شود؟، گفت: مهدی در دوران بازیگری بازیکن بزرگ و باهوشی بود. او در این سال‌‎ها شان داده فردی با شخصیت و با کلاس است. این جور آدم‌ها در هر پستی که فعالیت کنند، موفق می‌شوند چه مدیر باشند چه سرمربی. امثال مهدوی‌کیاها به خاطر خلوص، معنویت و صداقت در کار می‌توانند مراحل ترقی را طی کنند و من هم امیدوارم او بتواند در آینده در هر پستی که فعالیت می‌کند، موفق باشد.

کد خبر 2177007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha