۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

سازمان تیم های ملی تکواندو با کدام هدف تشکیل می شود؟

سازمان تیم های ملی تکواندو با کدام هدف تشکیل می شود؟

فدراسیون تکواندو در حالی تصمیم به تشکیل سازمان تیم های ملی گرفته که چند سالی است وجود چنین تشکیلاتی در تکواندو احساس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پولادگر در گفتگو با سایت این فدراسیون در مورد دلایل تشکیل سازمان تیم های ملی گفت: به واسطه گستردگي و تعدد تيم هاي ملي، تشكيل سازمان تيم هاي ملي امري اجتناب ناپذير بود و باتوجه به اين امر، كميته فني فدراسيون، اقدامات كارشناسي و مطالعه بر روي اين موضوع را از هشت ماه گذشته آغاز و مصوبه تشكيل اين كميته در تاريخ بيست و سوم اسفندماه سال گذشته توسط هيئت رئيسه فدراسيون تصويب شد.
 
وي بيان كرد:‌ وجود حداقل 5 تا 6 رويداد رسمي، قاره اي و جهاني در هر سال، برگزاري اردوهاي آماده سازي تيم هاي ملي،‌ اعزام ملي پوشان و گستردگي كار، لزوم تشكيل يك سازمان مستقل با شرح وظايف مشخص است و فدراسيون در پي آن است تا امور مربوطه به تيم هاي ملي را به صورت متمركز توسط اين سازمان انجام دهد.
 
رئيس فدراسيون تكواندو گفت: پيش از اين نيز مسابقات ليگ در ابتداي راه توسط كميته مسابقات فدراسيون برگزار مي شد ولي افزايش تعداد تيم هاي حاضر در ليگ و تعدد مسابقات در رده هاي سني مختلف باعث شد تا سازمان مستقلي تحت عنوان سازمان ليگ در فدراسيون تشكيل شود.
 
نکته مهم اینکه دبیر فدراسیون به زودی به دلیل بازنشستگی می بایست پست دبیری را تحویل داده و قطعا" پولادگر نمی خواهد مرد مورد اعتماد خود را از دست بدهد . یکی از دلایل تصمیم به تشکیل چنین سازمانی از سوی شخص رئیس فدراسیون همین موضوع می تواند باشد.  هرچند از دست ندادن مرد با تجربه ای چون حسن ذوالقدر تصمیم درستی است. 
 
در تشکیل سازمان تیم های ملی نمی توان از کنار نام هادی ساعی به سادگی عبور کرد. ساعی اکنون مدیر تیم های ملی است و اگر قرار باشد سازمانی تشکیل شود بدون شک باید زیر نظر قهرمان پرافتخار تکواندو ایران باشد. ضمن اینکه نمی توان اختلاف بین ذوالقدر و ساعی را نیز نادیده گرفت که اهداف تشکیل این سازمان را تحت شعاع قرار می دهد.
 
هادی ساعی برای حضو در انتخابات فدراسیون ثبت نام کرده و در مصاحبه های خود نیز از حضور پرقدرت خود تا انتها خبر داده و اهالی تکواندو که از نزدیک پولادگر آشنا هستند می‌دانند که این کار ساعی به مذاق پولادگر خوش نیامده است. رئیس فدراسیون شاید فراموش کرده ولی همان زمان هم که سازمان لیگ در فدراسیون شکل گرفت یکی از دلایل آن خارج کردن رئیس وقت کمیته مسابقات به صورتی کاملا محترمانه از چرخه فدراسیون بود.
 
از سوی دیگر باید عنوان داشت که چرا پولادگر در طول چند سال اخیر برای تشکیل سازمان تیم های ملی در فدراسیون احساس نیاز نکرده ولی در فاصله اندکی تا انتخابات فدراسیون به یاد مصوبه سوم اسفند 91 افتاده و وجود چنین سازمانی نیاز فدراسیون ترجیح داده می شود؟ باید منتظر ماند دید آیا پولادگر می تواند با چنین برنامه های بار دیگر سکان هدایت تکواندو را برعهده بگیرد یا خیر؟
کد خبر 2177043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha