۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵

بازماندگان مطرح کرد:

زندگی امام‌حسین(ع) سراسر نورانی است/ مومنین شخصیت ابرمرد تاریخ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بشناسند

زندگی امام‌حسین(ع) سراسر نورانی است/ مومنین شخصیت ابرمرد تاریخ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بشناسند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل استان هرمزگان، با بیان اینکه زندگی امام‌حسین(ع) سراسر نورانی است، گفت: مومنین و مومنات باید این نور را در زندگی خود روشن نگه دارند و خواسته یا ناخواسته نوری را که از مکتب رسول‌خدا(ص) نشات گرفته خاموش نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ حسین بازماندگان امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل استان هرمزگان دوشنبه شب در جمع نمازگزاران این منطقه با بیان اینکه ماه محرم حتی در قبل از اسلام از عظمت و احترام خاصی برخوردار بوده است، عنوان کرد: ماه محرم در تاریخ همیشه ماه قیام و ماه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با بیان اینکه در ماه محرم خداوند متعال عظمت حق را برای حضرت موسی(ع) و یارانش آشکار ساخت و باطل را به خاک مذلت کشاند، تصریح کرد: در دهم محرم خداوند متعال به معروف (خوبان درگاه الهی) که موسی و بنی‌اسرائیل بودند عزت داده و آنها را از دست فرعون و سپاهیانش با باز شدن دوازده راه دریایی نجات داد و همان دریا که باعث نجات بنی‌اسرائیل شد سبب غرق شدن فرعون و فرعونیان قرار داد.

امام‌جمعه اهل‌ سنت بندرپل با بیان اینکه ماه محرم، ماه قیام حق علیه باطل و ماه پیروزی و سربلندی حق و حقیقت است، اظهار کرد: ما اهل‌سنت افتخار می‌کنیم که بگوییم محبین اهل‌بیت رسول‌خدا(ص) هستیم و اهل‌بیت پیامبراسلام(ص) را از جان شیرین خود بیشتر دوست می‌داریم.

وی شناخت بیشتر اهل‌بیت پیامبراسلام(ع) و خصوصا امام‌حسین(ع) را برای مومنین لازم دانست و افزود: در سال 61 هجری بزرگترین جنایت تاریخ بشر به دست حکومت فاسق یزیدبن‌معاویه به وقوع پیوست و بهتر است که مومنین شخصیت ابرمرد تاریخ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بشناسند.

بازماندگان با بیان اینکه خطبای اهل‌سنت همیشه با افتخار از حسنین(ع) تحت عنوان گل خوشبوی پیامبراکرم(ص) تعبیر می‌کنند، گفت: باید ضمن شناخت کامل از شخصیت و زندگی حسین‌بن‌علی(ع) ، آن بزرگوار را اسوه و الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه زندگی امام‌حسین(ع) سراسر نورانی است تصریح کرد: مومنین و مومنات باید این نور را در زندگی خود روشن نگه دارند و خواسته یا ناخواسته نوری را که از مکتب رسول‌خدا(ص) نشات گرفته خاموش نکنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه شهادت حضرت امام‌حسین(ع)  و برادران و یارانش برای جامعه اسلامی گران آمد،گفت: حسین‌بن‌علی(ع) با فدا نمودن خود و یارانش دین جدش را احیا کرد و رستگاری و سعادت و پیروزی واقعی را برای خود محقق کرد.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه امام‌حسین(ع) را عزیز و غزتمند دانسته است، افزود: دشمنان او تا قیامت منفور هر مومن و مسلمانی قرار گرفتند.

کد خبر 2177780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha