۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۹:۱۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری همایش هایی مانند کنگره علوم انسانی اسلامی بسیار ضروری است/ نتایج همایش به سیاستگزاران اعلام شود

برگزاری همایش هایی مانند کنگره علوم انسانی اسلامی بسیار ضروری است/ نتایج همایش به سیاستگزاران اعلام شود

یک عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به برگزاری کنگره علوم انسانی اسلامی گفت تشکیل کنگره ها و همایش هایی با موضوع اسلامی کردن علوم انسانی بسیار ضروری است و فرصت مناسبی در اختیار صاحب نظران این حوزه برای ارائه راهکارهای خود و به منظور اسلامی کردن علوم انسانی فراهم می آورد.

دکتر محمد جواد ارسطا، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پاسخ به این سوال که برگزاری همایش های علوم انسانی اسلامی چقدر می تواند مثمر ثمر واقع شود به خبرنگار مهر گفت: در وهله اول باید مبانی فکری هر مطلبی که توسط مقام معظم رهبری و سایر سیاستگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا هنگام اجرا با توفیق بیشتری مواجه شود. در این میان تشکیل چنین کنگره ها و همایش هایی با موضوع اسلامی کردن علوم انسانی بسیار ضروری است و فرصت مناسبی در اختیار صاحب نظران این حوزه برای ارائه راهکارهای خود و به منظور اسلامی کردن علوم انسانی فراهم می آورد.

وی افزود: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در بعضی موارد انعکاس همایش ها از واقعیت آنها بیشتر است و این یک آسیب جدی تلقی شده و باید از این آسیب پرهیز شود. در واقع نباید صرفاً انعکاس خبری یک همایش چشمگیر باشد و آنچه در همایش مطرح می شود در حد آن انعکاس خارجی نباشد. بنابراین ضرورت برگزاری این همایش ها قابل انکار نیست ولی در عین حال باید از این آسیب نیز جلوگیری شود.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) درباره راهکارهایی که باعث می شود برگزاری هر ساله همایش ها بهتر از سال گذشته آن باشد؟ گفت: دعوت از صاحبنظران و ارائه فرصت کافی به آنها، برگزاری یک پیش همایش یا پیش نشست و همچنین انتشار نتایج همایش در مجلات علمی و پژوهشی می تواند کمک شایانی در این خصوص کند.

ارسطا در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات بهتر است نتایج این همایش ها توسط مسئولان در یک گزارش و با آمار دقیق به مقام معظم رهبری و به کسانی که در همایش شرکت کرده اند و حتی به مردم ارائه شود با این مضمون که در مرحله عمل و کاربرد از مقالات ارائه شده چه استفاده هایی و در چه مواردی بعمل آمده و چه اندازه به اجرا منتهی شده است؟ انجام این کار قطعاً موجب دلگرمی بیشتر صاحبنظران برای شرکت در همایش های آینده خواهد شد.

کد خبر 2177886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha