۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۲۲

چادرین عنوان کرد:

اساس علوم انسانی اسلامی خروج جهان از تاریکی است

اساس علوم انسانی اسلامی خروج جهان از تاریکی است

قم - خبرگزاری مهر: پروفسور مسعود العالم چادرین با اشاره به اینکه اساس علوم انسانی - اسلامی برای تحول کل جهان و خارج کردن آن از تاریکی‌ها است، گفت: جهان امروز به مشکلات متعددی گرفتار شده و می‌توان با استفاده از علوم انسانی - اسلامی این جهان را خوشحال کرد و این مسئله به اتحاد نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور مسعود العالم چادرین در آئین اختتامیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی - اسلامی که عصر سه‌شنبه با حضور آیت الله جوادی آملی و جمعی از اساتید و پژوهشگران در موسسه اسراء در قم برگزار شد، اظهار داشت: با وجود ثروت زیاد اما جهان امروز خوشحال نیست و ضرورت دارد در حوزه علوم انسانی - اسلامی نگاه عمیق به موضوعات آن شود و شما این ابتکار عمل را بدست گرفته‌اید.

وی عنوان کرد: به هر حال مسیری که آغاز کرده‌اید به ادامه فرآیند یادگیری کمک می‌کند و مسلمانان از ذهن قوی برخوردار هستند و این تجربه خوبی است که باید کمرنگ نشود تا با استمرار به تغییر مطلوب منجر شود.

این محقق و نظریه پرداز عنوان کرد: اساس علوم انسانی - اسلامی برای تحول کل جهان و خارج کردن آن از تاریکی‌ها است.

آدرین ابراز کرد: ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم اما مشکلات زیادی داریم و لازم است برای رفع آنها از علوم انسانی اسلامی کمک گرفت.

وی ادامه داد: علوم انسانی اسلامی اسلام دستاوردهای متفاوتی دارد و موجب انقلاب می‌شود و امکانات مختلف را به بشر ارائه می‌دهد.

این دانشمند با بیان این که فرآیند یادگیری برای درک و تعامل بهتر با جهان مهم است عنوان کرد: اسلام نیرویی قدرتمند است همواره در طول تاریخ احیا شده و باید کاری کنیم که به حیات طیبه دست یابیم.

وی بر معرفت شناسی توحید تاکید و افزود: توحید اهمیت زیادی دارد و تمام علوم انسانی اسلامی ابزاری برای انتقال توحید است و توحید به بهبود وضعیت و شرایط زندگی انسانها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر در جهان موسیقی‌های مختلف باشد این عمل به تفرقه منجر می‌شود اما اگر موسیقی واحد یعنی توحید باشد به اتحاد انسانها کمک می‌کند.

پرفسور چادرین بیان کرد: توحید قابل توضیح و کاربرد است و برای بازسازی جهان کاربرد داشته و اتحاد نشانه الله است که می‌توان با استفاده از آن به الگو برسیم.

 

کد خبر 2178556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha