۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۴

محمود خسروی وفا عنوان کرد:

زمان انتخابات کمیته المپیک تغییر می‌کند/ به سازمان بازرسی گزارش ندادم

زمان انتخابات کمیته المپیک تغییر می‌کند/ به سازمان بازرسی گزارش ندادم

محمود خسروی وفا با اشاره به اتفاقاتی که طی روزهای گذشته پیرامون کمیته ملی المپیک رخ داده است گفت: آنطور که شواهد نشان می دهد زمان انتخابات کمیته المپیک قطعا تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نایب رئیس هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست این هیات که امروز سه شنبه برگزار شد با اشاره به محورهای مورد بحث در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار بر این شد تا آقای افشارزاده در مورد جمع بندی کلی جلسه صحبت های لازم را با رسانه ها داشته باشند. این کار فقط به خاطر این است که در نوع بیان آنچه در جلسه گذشت تفاوتی نباشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشخص شدن وزیر ورزش و جوانان در تعیین زمان جدید برای انتخابات کمیته ملی المپیک نقشی داشته است یا خیر و اصلا اینکه برای تصمیم گیری در این زمینه حضور وی هم نقشی دارد یا نه گفت: اصلا منتظر وزیر نیستیم. هیات اجرایی مستقل است و مستقل عمل می کند. در این جلسه هم در مورد برخی موضوعات اساسنامه بررسی را انجام دادیم تا به جمع بندی رسیده و براساس آن تصمیم گیری کنیم. البته هنوز در مورد برخی از بندها به جمع بندی نرسیده ایم.

خسروی وفا با تاکید بر اینکه در نشست آتی هیات اجرایی که زمان آن توسط دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام خواهد شد به جمع بندی نهایی در مورد بندها و ابهامات مطرح شده می رسیم در مورد تغییر زمان انتخابات این کمیته تاکید کرد: شواهد نشان می دهد که زمان انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا تغییر خواهد کرد. به هر حال تا به امروز هنوز کسی ثبت نام نکرده است. ضمن اینکه یکی دو نفر هم از مجمع انتخابات استعفا داده اند.

وی در مورد اینکه آیا به تعویق افتادن دوباره انتخابات ورزش ایران را متضرر نمی کند گفت: کار بی عیب انجام دهیم. حتی اگر با تاخیر باشد بهتر است. من در نامه ای که به علی آبادی دادم به یکسری ابهامات اشاره کردم. امیدوارم در نهایت هم یک انتخابات بدون نقص برگزار شود تا کسی نتواند به آن ایراد وارد کند.

محمود خسروی وفا با یادآوری اینکه خیلی پیش از این و دو ماه بعد از المپیک باید انتخابات کمیته برگزار می شد تاکید کرد: بهتر است به گذشته برنگردیم. تا حالا هم صادقانه می گویم که ورزش ایران از این بابت ضرر کرده است. البته به خاطر برخی موضوعات تاخیر در انتخابات اجتناب ناپذیر بود. موضوعاتی مانند تغییرات فدراسیون ها، ناهماهنگی وزارت ورزش با کمیته و حتی سازمان تربیت بدنی وقت.

نایب رئیس هیات اجرایی کمیته المپیک با تاکید بر اینکه هنوز تاریخ جدیدی برای برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته تعیین نشده یادآور شد: طبق برنامه در اولین نشست هیات اجرایی در این مورد تصمیم گیری کرده و زمان جدید را اعلام می کنیم.

" مهدی قدمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرده در یکی از نشست های هیات اجرایی برخی از اعضا با یکسری بندها مخالفت داشته اند اما در نهایت همه به جمع بندی و نتیجه نهایی رسیدند، وی همچنین اعلام کرده که شما در آن جلسه نبودید و به همین دلیل موضوع را رسانه ای کردید."؟ خسروی وفا در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: اساسنامه کمیته ملی المپیک روی سایت قرار دارد. من در نامه ای که به علی آبادی دادم به یکسری ایرادها اشاره کردم. می توانید ایرادهای گرفته شده از من را با اساسنامه انطباق دهید.  اگر حرف من مغایر با قانون باشد همانی می شود که قدمی گفته و من هم حرفم را پس می گیرم.

وی در مورد اینکه آیا نامه سازمان بازرسی کل کشور به اتفاقات گذشته ارتباطی دارد یا نه تصریح کرد: به هیچ عنوان این نامه ارتباطی به گذشته ندارد. سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای تذکر آیین نامه ای به هیات اجرایی داده که در مقابل آن اعضای هیات اجرایی باید در مورد یکسری بندها پاسخگو باشند. سازمان بازرسی کل کشور به طور رسمی به موضوع انتخابات ورود نکرده و ورود هم نخواهد کرد.

خسروی وفا در پاسخ به این پرسش که آیا شما سازمان بازرسی کل کشور را در جریان موضوع قرار دادید، جواب منفی داد و گفت: من چیزی به سازمان نگفتم. نامه من به صورت رسمی از طریق تلویزیون پخش شد و سازمان بازرسی هم از این طریق در جریان قرار گرفت و وارد عمل شد. اما در کل این ورود سازمان بازرسی به معنی دخالت نیست. اصلا بهتر است سازمان بازرسی را به این موضوع باز نکنیم. کمیته بین المللی دنبال بهانه است و روی ایران هم حساسیت زیادی دارد و به صلاح نیست خیلی به این موضوع پرداخته شود.

نایب رئیس هیات اجرایی در مورد واکنش دیگر اعضای این هیات نسبت به نامه وی در نشست امروز گفت: امروز یکی از صمیمانه ترین جلسات هیات اجرایی برگزار شد. در مورد چند بند از نامه صحبت شد اما بررسی برخی از بندها به جلسه آینده موکول شد. به هر حال اگر حرف های من درست باشد شاید آنها از من تشکر کند وگرنه من حتما عذرخواهی خواهم کرد.

وی در مورد اینکه افشارزاده اعلام کرده در جلسه آینده هیات اجرایی زمان جدید انتخابات مشخص می شود گفت: حرف او را تایید می کنم. اما اینکه این نشست چه زمانی برگزار می شود را نمی دانم قرار است آقای افشارزاده به من اطلاع دهم.

" شما اعلام کرده بودید که قرار بوده به همراه محمود مشحون ناظر بر کمیسیون ورزشکاران باشید اما غیبت شما باعث شده آن را به رسمیت نشناسید. در این زمینه مهدی قدمی اعلام کرده که هیچیک از اعضای هیات اجرایی نباید در این زمینه نقش داشته باشد"؟ خسروی وفا در پاسخ به این پرسش گفت: آقای قدمی درست می گوید. حرف من این بود که یکی از اعضای هیات اجرایی به عنوان مهمان در این جلسه باشد و نظارت داشته باشد اما طبق اساسنامه چینش و انتخابات باید به عهده خود ورزشکاران باشد. در هر صورت امروز هادی ساعی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی حضور داشت  قرار بر این شد که از این پس نماینده ای از این کمیسیون در جلسات ما حضور داشته باشد و حتی حق رای هم داشته باشد.

وی در مورد تغییر نماینده ورزشکاران گفت: در این مورد چیزی نمی دانم و خودشان باید تصمیم بگیرند.

خسروی وفا در پایان با اشاره به اعلام استعفای خود از معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در این مقطع اعلام استعفا کردم که با آن مخالفت شد بنابراین به همکاری خود با وزارت ورزش و جوانان ادامه خواهم داد.

کد خبر 2177918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha