۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۹:۰۵

میرزایی:

پنج هکتار از زمین های کشاورزی دهلران به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

پنج هکتار از زمین های کشاورزی دهلران به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

دهلران - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: در سال جاری پنج هکتار از زمین های کشاورزی دهلران به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا میرزایی عصر دوشنبه در جلسه توسعه کشاورزی شهرستان اظهار داشت: عمده گیاهان دارویی قابل کشت در این شهرستان شامل آویشن، نعناع فلفلی، مریم گلی و به لیمو است.
 
وی افزود: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت سه تن انواع گیاهان دارویی برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: این شهرستان مرزی با توجه به شرایط اقلیمی، مناسب ترین بستر برای توسعه و کشت گیاهان دارویی است و گیاهانی همچون نعنا فلفلی، به لیمو و زوفا در این منطقه بخوبی رشد و نمو پیدا می کنند.
 
میرزایی تاکید کرد: پتانسیل و استعداد منطقه، تنوع گیاهی موجود، حاصلخیزی خاک، وجود گونه های وحشی در منطقه، اقتصادی بودن و چندساله بودن این گیاهان از عوامل توجیه کشت این گیاهان است.
 
وی ادامه داد: گیاهان دارویی بو مادران، پنیرک، کنگر، گاوزبان، پونه، تره کوهی و انواع قارچ در مراتع منطقه نیز قابل برداشت است.
 
مدیر جهاد کشاورزی دهلران اضافه کرد: ارائه نکات فنی کاشت، داشت و برداشت، برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگ سازی برای مصرف گیاهان دارویی و ارائه نهاده های کشاورزی به کشاورزان از جمله اقدام های صورت گرفته به منظور افزایش تولید گیاهان دارویی در این شهرستان است.

میرزایی افزود: استفاده از گیاهان دارویی به عنوان نگهدارنده و طعم دهنده در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی یکی دیگر از عوامل توجیه تولید روزافزون این گیاهان است.

کد خبر 2177921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha